Rookery Full Flight RWC 1

F

Francess

Någon som kan berätta mer om honom? Han är pappa till mitt ungsto, men jag vet inget om honom! Hur är han i temperament tex, har han tävlat nåt? Berätta allt om du vet nåt!
 
vad är han för ras :confused:
Hittade en ponny :confused:
--------------------------------------------------------------------------------
ROOKERY FULL FLIGHT
WELSH PONY
C 1982
by SYNOD WILLIAM
ex. CRAVEN FANCY LADY
Hittade tyvärr inget annat :bump:
 
Japp, det är den! Skrev ju iofs hans nummer (RWC 1) i ämnesraden, men glömde skriva rasen :o

Welsh ponny av cobtyp heter det! Sektion C. Varianten är tämligen ovanlig i Sverige...så jag får kanske ta och kontakta hingstägaren, som trots allt inte bor så himla långt ifråm oss.
 
Jo, det vet jag, har ganska bra koll på stammen. Vad jag vill veta är mer om honom som individ! Om han har tävlat, hans övriga avkommor mm. Vet inte om det är någon som känner till honom närmare?
 
Jag har sett han ett par ggr, och han är enligt mig, en väldig bra hingst, Still going strong för sin ålder :) Bra rörelser och snygg exteriör. Har sett några avkommer efter han, dessa har också varit fina. Är inte helt säker, men har för mig att han har tävlad på SM-nivå i körning ?

/Muffin - inte alls hemma på welsh-aveln :smirk:
 
Åh, det låter ju trevligt! Har tänkt köra in min lilla pålla, sen får vi se.

Jag vet att en avmomma, helbror vid namn Dumle (skimmel född isabella) född 1999, tävlade i nån klass hoppning i Munka Ljungby förra helgen (lördagen den 8/11). Men jag vet inte hur det gick för honom. En annan helbror, Chico (stavning?), är också tävlingsponny i hoppning!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 529
Senast: sjoberga
·
Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyskfödda häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 137
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 935
Senast: Cambrie
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 618
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp