Rosacea- hudvård och makeup

Tecoto

Trådstartare
Hej!

Finns det fler här som har rosacea?
Vad använder ni för hudvårdsprodukter och makeup?
Har ni erfarenhet av Cliniques 'redness solutions' och deras Foundation 'Anti-Blemish Liquid Makeup'?
Jag är ingen sminkare, har svårt med mer än mascara och möjligtvis ögonskugga, så vill inte lägga för mycket tid på för många produkter. Men när rosacean blossar upp hade det varit skönt med något som verkligen hjälper och täcker, utan att jag ser ut som en clown.
 
Jag använder Beaute Pacifiques vitamin A-kräm, funkar perfekt på min torra hy! Sedan har jag Covermarks 'Face Magic' som foundation, främst på näsa och kindben. Täcker perfekt, är vattenfast och har solfaktor 20. Har haft sjukt torr hy men den är äntligen i balans igen! :)
 
Ja Stjarnhimmel.
Tack Brisa! Ska kolla upp dom produkterna :) Har du rosacea och får behandling?
 
Jag har rosacea men ingen behandling just nu. Har provat en massa krämer utan resultat. Fick utskrivet Tetralysal, men fick återkommande svampinfektioner och höll på att bli galen... Får du nån behandling?
 
Jag har haft allt från Roaccutan och Tetracykliner till krämer och svidande vätskeblandningar. Sist fick jag Finacea och en annan gel utskriven. Det är bara så tråkigt när det bryter ut, för just i det skedet tycker jag inte att någonting hjälper, och näsan lyser som ett rödljus igenom allt!
Mitt har blivit bättre genom åren måste jag erkänna, det var riktigt jäkligt när det först blommade ut. Men jag har svårt att hitta något som kan dölja det utan att jag ser ut som jag ska på maskerad ;)
 
Du har testat mer än mig, helt klart. Tycker du att någon av behandlingarna har hjälpt? Jag tycker att min hy blivit lite bättre på sistone, kanske har jag blivit bättre på att skydda huden. Ang att dölja det, testa Covermarks 'Face magic', det är den bästa jag haft. Täcker utan att se spacklat ut. Dyr men dryg! :)
 
Jag väcker den här tråden lite. Har extremt stora problem med min hy och misstänker rosacea eller liknande men min fråga är, bokar jag tid hos min vårdcentral eller söker jag hjälp hos en hudterapeut? Hur har ni gjort?
 
Hej!
Jag gick först till en 'hudterapeut' som rekommenderade kemisk peeling, lyckligtvis bokade jag tid hos en erkänd hudläkare som avrådde starkt att göra något sådant på känslig hy! Jag fick medicinering i flera år som sedan kunde trappas ner och som husläkaren sedan kunde skriva ut. Inget ont om hudterapeuter, men var rädd om din hy och ditt ansikte. Har du rosacea finns där inget Quick fix, utan lång behandling som kan lugna när det blossar upp, väder, vind och mat kan också påverka. Mitt råd är att uppsöka hudläkare.
Lycka till :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp