Rosettplockare

P

puman_22

I söndags var vi i väg på vår tredje utställning med Rottis valpen som nu hunnit bli 9½ månad.

På de två tidigare utställningarna har han blivit andra bästa hane med hederspris..... Så förväntningarna var stora inför i söndags.

Han börjar med att placera sig som bästa hane med hederspris, sen blev han bästa Rottweiler (BIR) :love:. I finalen blev han tvåa totalt utav alla hundar i sin grupp :D. Det var en stolt matte som gick i från utställningen med totalt 4 rosetter och en massa hundmat som vovven vunnit :love: :angel:.

På kvällen fick han ett välförtjänt grisöra. Han skötte sig exemplariskt och var hur snäll o go som helst bland alla dessa hundar. Även om vi inte hade lyckats så bra på utställningen så hade han fått en stor puss på nosen för han var så himla duktig.

Om en månad är det utställning i Borås som gäller..... får se om han lyckas plocka någon rosett även där :D. Vovven har fått en egen vägg där hemma som rosetterna hänger på, precis som där är en för rosetterna som hästen plockat hem.

Nu börjar man få blodad tand när det går så här bra för oss. Vovvens syster ställes ut för första gången i söndags och lyckades bli bästa tik.
:rofl:
 
nej, en kompis var och ställde ut sin dobbisvalp där :) har inte fått tag på henne än så vet inte hur det gick för dom..
 
Aha, de kom oxå till finalen såg jag, det var bara en dobbis valp där. Min lille valp var med i samma final, men kommer inte i håg vilken plats de hamna på. :confused:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Utställningen i Bröndby, Köpenhamn, Danmark, igår söndagen den 16 september blev en intressant tillställning. Jag bestämde mig inte ens...
Svar
11
· Visningar
1 246
Senast: Lupin
·
Övr. Hund Japp då var vi iväg på vår andra utställning! Denna gången var det enbart för taxar och utomhus så det lyckades bli några bilder där...
Svar
8
· Visningar
813
Senast: Novelette
·
M
Övr. Djur Jag måste bara få berätta om min och min hamsters första utställning, i går. Det var verkligen en hit, jag hade jättekul och träffa en...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: yackie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp