Rostat bröd

Brukar han begränsa sig med andra saker i livet också pga prestige?

Jag tänker att man gör sånt man vill göra och äter sånt man vill äta. Jag älskar tex fortfarande Flygande Jakob, trots att många tycker att det är sååå 80-tal. Jaha? Vodka och öl var också populärt på 80-talet, men det dricker ju de flesta fortfarande. Tänker att man äter det man vill äta.

Flygande Jakob utan banan är så himla gott 😍
 
Brukar han begränsa sig med andra saker i livet också pga prestige?

Jag tänker att man gör sånt man vill göra och äter sånt man vill äta. Jag älskar tex fortfarande Flygande Jakob, trots att många tycker att det är sååå 80-tal. Jaha? Vodka och öl var också populärt på 80-talet, men det dricker ju de flesta fortfarande. Tänker att man äter det man vill äta.
Just Flygande Jakob hade kunnat få hålla sig till 80-talet och historiens glömska. Varm banan eller ananas och ordet mat gifter sig INTE.

Men jag håller helt klart med om att de som gillar det, även om det måste vara en defekt, självklart ska fortsätta njuta av det. Helt oavsett dissen och trendstatusen.
 
Just Flygande Jakob hade kunnat få hålla sig till 80-talet och historiens glömska. Varm banan eller ananas och ordet mat gifter sig INTE.

Men jag håller helt klart med om att de som gillar det, även om det måste vara en defekt, självklart ska fortsätta njuta av det. Helt oavsett dissen och trendstatusen.

Bort med bananen, i med sweet chilisås och cashewnötter med cilismak 😍
 
Brukar han begränsa sig med andra saker i livet också pga prestige?

Jag tänker att man gör sånt man vill göra och äter sånt man vill äta. Jag älskar tex fortfarande Flygande Jakob, trots att många tycker att det är sååå 80-tal. Jaha? Vodka och öl var också populärt på 80-talet, men det dricker ju de flesta fortfarande. Tänker att man äter det man vill äta.
Nä han begränsar mig inte, vi har inte ett sådant förhållande. Däremot kan han ha rätt bestämda åsikter om saker och ting. Som det här med rostat bröd tex.

Nä nu måste jag se om jag hittar brödrosten igen...
 
Nä han begränsar mig inte, vi har inte ett sådant förhållande. Däremot kan han ha rätt bestämda åsikter om saker och ting. Som det här med rostat bröd tex.
Jag frågade om han begränsade SIG själv, inte dig.
Tänkte att det ju inte var så kul att vara tillsammans med någon som begränsar sig själv pga prestige eller något annat. Man går ju miste om rätt så mycket om man håller på principer som egentligen saknar grund och betydelse.
 
Brukar han begränsa sig med andra saker i livet också pga prestige?

Jag tänker att man gör sånt man vill göra och äter sånt man vill äta. Jag älskar tex fortfarande Flygande Jakob, trots att många tycker att det är sååå 80-tal. Jaha? Vodka och öl var också populärt på 80-talet, men det dricker ju de flesta fortfarande. Tänker att man äter det man vill äta.

Amen! Jag hade gått i taket av en sådan kommentar.

Jag äger faktiskt ingen brödrost men nyttjar killens frekvent. Är uppvuxen med bregott, hemmagjord aprikosmarmelad och hushållsost och det är nog fortfarande favoriten även om marmeladen numera är från Ica. Det är DÖDSVIKTIGT med perfekt rostning och supersnabb bredning och ätning. Smöret ska smälta men osten får inte hinna bli mjuk. Och numera som efterrätt en macka med bregott och Nutella. Just nu är Södervidinges Medelhavsbröd favoriten men nu och då blir jag sugen på barndomsrostbrödet Pågens Rasker 🥰
 
Amen! Jag hade gått i taket av en sådan kommentar.

Jag äger faktiskt ingen brödrost men nyttjar killens frekvent. Är uppvuxen med bregott, hemmagjord aprikosmarmelad och hushållsost och det är nog fortfarande favoriten även om marmeladen numera är från Ica. Det är DÖDSVIKTIGT med perfekt rostning och supersnabb bredning och ätning. Smöret ska smälta men osten får inte hinna bli mjuk. Och numera som efterrätt en macka med bregott och Nutella. Just nu är Södervidinges Medelhavsbröd favoriten men nu och då blir jag sugen på barndomsrostbrödet Pågens Rasker 🥰

Alltså den frukosten var HELIG när man växte upp! Och ett glas iskall oboy till!
 
Jag rostar allt möjligt i perioder! Rågbröd är ju svingott att rosta. Bakade också eget rostbröd igår som blev frukost idag :)
09D649AD-E536-4E7E-9258-7B23092CDA28.jpeg
 
En sak till!

När knäckebrödet får ljuddämpare vid fuktigt väder på sommaren så hjälper brödrosten.
Det mjuka fuktiga försvinner och det blir knaprigt knäckebröd igen :up:
Haha, satt just och bläddrade i min mors Hemmets veckotidning. Jag älskar att läsa sidan med tips som läsare skickat in på hur man löser små vardagsproblem och just detta tips finns med i veckans nummer. :laugh:
 

Liknande trådar

Mat Läste i vgv-tråden att nån ätit rostat bröd. Jag har inte gjort det på evigheter (+10 år). Har ingen brödrost. :down: Blev så himla...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 945
Senast: ameo
·
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 420
Senast: Sirap
·
Hemmet För 3 år sedan beställde vi ett roster till vår kamin, handgjort i smidesstål enligt hemsidan. Inte enormt dyrt, men inte jättebilligt...
Svar
13
· Visningar
665
Senast: Pegasus63
·
Hemmet Min konsumtionskritiska hjärna är kritisk. Jag har redan en rejäl ugn och en brödrost - det räcker! Min shoppingsugna hjärna tycker...
2
Svar
26
· Visningar
2 332
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kämpa på
  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp