Rostat bröd

fejko

Trådstartare
Jag blev lite sugen på rostat bröd men då tyckte min sambo att "det var ju sådant man gjorde på åttiotalet" "Stig-Helmer testade brödrostar."

Är det verkligen så att ingen rostar bröd längre? Hur går engelsmännen? De har väl alltid rostat bröd till frukost?
 
Jag gör det! Jag äter glutenfritt och tinar hellre mitt frysta bröd i brödrosten än att köra det i mikron eller låta det tina i rumstemperatur pga blir godare. I alla fall så länge det inte lägger frallor, de går inte ner i brödrosten. 😁
Men skivat bröd, tekakor, fjällrundor och liknande åker ner i den. :d
 
Haha, vilken lustig kommentar! Både jag, mina brittiska bekanta och min svenska familj äter rostat bröd ganska frekvent och jag har aldrig reflekterat över att det skulle vara något gammeldags över det. Här i UK är "toast" definitivt fortfarande en hörnsten i många människors frukost.
 
Jag blev lite sugen på rostat bröd men då tyckte min sambo att "det var ju sådant man gjorde på åttiotalet" "Stig-Helmer testade brödrostar."

Är det verkligen så att ingen rostar bröd längre? Hur går engelsmännen? De har väl alltid rostat bröd till frukost?

Jodå, här rostas det bröd dagligen. Mest barnet men det händer att vi gör det också. Det är ju gott!
 
Jag blev lite sugen på rostat bröd men då tyckte min sambo att "det var ju sådant man gjorde på åttiotalet" "Stig-Helmer testade brödrostar."

Är det verkligen så att ingen rostar bröd längre? Hur går engelsmännen? De har väl alltid rostat bröd till frukost?
Vi rostar bröd dagligen :D. Det finns otroliga mängder långfranska i bröddiskarna, brukar vara en hel hylla full av olika varianter, så vi är nog inte ensamma.
 
Jag blev lite sugen på rostat bröd men då tyckte min sambo att "det var ju sådant man gjorde på åttiotalet" "Stig-Helmer testade brödrostar."

Är det verkligen så att ingen rostar bröd längre? Hur går engelsmännen? De har väl alltid rostat bröd till frukost?

Jag rostar bröd regelbundet! Nyrostat, mycket smör och hushållsost är ju :d
Har alltid en påse i frysen, perfekt att ta fram när suget kommer.
 

Liknande trådar

Mat Läste i vgv-tråden att nån ätit rostat bröd. Jag har inte gjort det på evigheter (+10 år). Har ingen brödrost. :down: Blev så himla...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 945
Senast: ameo
·
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 420
Senast: Sirap
·
Hemmet För 3 år sedan beställde vi ett roster till vår kamin, handgjort i smidesstål enligt hemsidan. Inte enormt dyrt, men inte jättebilligt...
Svar
13
· Visningar
665
Senast: Pegasus63
·
Hemmet Min konsumtionskritiska hjärna är kritisk. Jag har redan en rejäl ugn och en brödrost - det räcker! Min shoppingsugna hjärna tycker...
2
Svar
26
· Visningar
2 332
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp