Rostat bröd

Jag blev lite sugen på rostat bröd men då tyckte min sambo att "det var ju sådant man gjorde på åttiotalet" "Stig-Helmer testade brödrostar."

Är det verkligen så att ingen rostar bröd längre? Hur går engelsmännen? De har väl alltid rostat bröd till frukost?

Är du sugen på rostat bröd så ät rostat brud och strunta i vad din sambo säger. Det är inte direkt att han måste äta rostat bröd för att du tänker göra några åt dig själv.
 
Jag blev lite sugen på rostat bröd men då tyckte min sambo att "det var ju sådant man gjorde på åttiotalet" "Stig-Helmer testade brödrostar."

Är det verkligen så att ingen rostar bröd längre? Hur går engelsmännen? De har väl alltid rostat bröd till frukost?
Haha. Om det var förlegat - varför skulle då affärerna sälja rostebröd?
:rofl::rofl:

Seriöst, det var en rätt dum kommentar. Hotellen har brödrostar vid frukostbuffen och det säljs massor av brödrostar i affärerna.
 
ALLT bröd rostas. Rågbröd som blir krispigt, på med smör och ost. Vitt bröd son är krispigt utanpå men mjukt inuti och på med Nutella eller apelsinmarmelad eller skinka, ost. Eller bara smör. Mycket smör.


ÅÅÅH. Jag försöker undvika bröd men nu blir jag sugen!

Jag undrar vad @fejko menade egentligen.
 
Rostar det mesta av mitt bröd. Bara om det är nytt och inte hunnit in i frysen ännu som det äts orostat.

Brödet är dock aldrig "rostbröd" om det var vit formfranska som avsågs med frågan.
Och jag rostar bara i ugn, äger ingen brödrost. Om det var att inte associeras med Stig-Helmer som var det viktiga. :D
 

Liknande trådar

Mat Läste i vgv-tråden att nån ätit rostat bröd. Jag har inte gjort det på evigheter (+10 år). Har ingen brödrost. :down: Blev så himla...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 947
Senast: ameo
·
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 420
Senast: Sirap
·
Hemmet För 3 år sedan beställde vi ett roster till vår kamin, handgjort i smidesstål enligt hemsidan. Inte enormt dyrt, men inte jättebilligt...
Svar
13
· Visningar
666
Senast: Pegasus63
·
Hemmet Min konsumtionskritiska hjärna är kritisk. Jag har redan en rejäl ugn och en brödrost - det räcker! Min shoppingsugna hjärna tycker...
2
Svar
26
· Visningar
2 334
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp