Rostat bröd

ALLT bröd rostas. Rågbröd som blir krispigt, på med smör och ost. Vitt bröd son är krispigt utanpå men mjukt inuti och på med Nutella eller apelsinmarmelad eller skinka, ost. Eller bara smör. Mycket smör.


ÅÅÅH. Jag försöker undvika bröd men nu blir jag sugen!

Jag undrar vad @fejko menade egentligen.
En sak till!

När knäckebrödet får ljuddämpare vid fuktigt väder på sommaren så hjälper brödrosten.
Det mjuka fuktiga försvinner och det blir knaprigt knäckebröd igen :up:
 
Jag rostar inte särskilt ofta, men varje gång jag gör det blir jag påmind om hur gott det är! :love: Vanligt både här i UK och hemma.
Jag vill dock ha hårdrostat bröd för det mesta! Börjar kanterna bli lite grå skrapar jag bara av de bitarna. :D
 
...så att smöret smälter! Min man förstår inte att det är BRÅTTOM då brödet hoppar ur rosten. På med smör fort!
Nej! Smöret får inte smälta! Men brödet måste vara varmt så osten hyvlas färdig innan brödet flyger ur rosten så man kan smöra och sen slänga på osten innan smöret hinner smälta! :p:D
 
Här äter vi rostat bröd on and of. Har alltid "rostbröd" i frysen. Dels som just in case men också när suget faller på.
Vi är oftast bara två i hushållet och när vi köper dyrare surdegsbröd mm så hinner vi aldrig äta upp dem som färska och då kommer brödrosten fram.
 
Jag blev lite sugen på rostat bröd men då tyckte min sambo att "det var ju sådant man gjorde på åttiotalet" "Stig-Helmer testade brödrostar."
Brukar han begränsa sig med andra saker i livet också pga prestige?

Jag tänker att man gör sånt man vill göra och äter sånt man vill äta. Jag älskar tex fortfarande Flygande Jakob, trots att många tycker att det är sååå 80-tal. Jaha? Vodka och öl var också populärt på 80-talet, men det dricker ju de flesta fortfarande. Tänker att man äter det man vill äta.
 

Liknande trådar

Mat Läste i vgv-tråden att nån ätit rostat bröd. Jag har inte gjort det på evigheter (+10 år). Har ingen brödrost. :down: Blev så himla...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 946
Senast: ameo
·
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 420
Senast: Sirap
·
Hemmet För 3 år sedan beställde vi ett roster till vår kamin, handgjort i smidesstål enligt hemsidan. Inte enormt dyrt, men inte jättebilligt...
Svar
13
· Visningar
665
Senast: Pegasus63
·
Hemmet Min konsumtionskritiska hjärna är kritisk. Jag har redan en rejäl ugn och en brödrost - det räcker! Min shoppingsugna hjärna tycker...
2
Svar
26
· Visningar
2 333
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp