Rottweiler blandning

De var väldigt vanliga på nittiotalet. Rottis/labbe och rottis/schäfer. En par blev riktigt bra men de andra fyllde burarna på hundstallen och valsade runt på blocket när de fyllt ett år...
Okej rottis labbe har jag missat totalt men schäfer rottis och schäfer labbe var ju lika vanliga då som doodles är nu :)
 
Min första hund var faktiskt Rottis/golden/labbe.

Slet mitt hår i 2 år med den hunden. Han var SJUKT krävande. Sen insåg jag att jag ska inte äga en sån här hund och omplacerade honom (blev lyckat för oss båda)

Han var min dyrase hund än till denna dag pga OCD och operationer.
Förr hittade man skitavel i "Blå börsen" idag är det på blocket.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 806
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
377
Senast: Tajger
·
Foder & Strö Hej! tänkte ge min häst anis som en smakförhöjare då hon är extremt kräsen. Har köp hela anis frön men tänker att det är bäst att mala...
Svar
3
· Visningar
612
Senast: super
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 451
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp