Bukefalos 28 år!

rottweiler?

A

anna_bpj

Jag hade min f.d svärmors ena rottweiler tik så mycket jag bara kunde i över 2år och blev helt såld på denna rasen.
Funderar nu på att skaffa mig en egen men får höra av andra att jag har för lite erfarenhet av rasen för att klara av den :confused:
Vad tycker du?
Någon som har rottweiler som kan hjälp mig?
 
Sv: rottweiler?

Allt sitter inte i redan inlärd erfarenhet, utan mycket hänger på viljan att lära sig.

Bara man har tillräckligt med tid & vilja att aktivera en Rottweiler och lära sig ser jag inget hinder...
 
Sv: rottweiler?

Hej Jag e inne på min andra nu,min valp e 6 månader och det går jätte bra. Sen är jag uppväxt med hundar,med de e klart att det går bara men har viljan att lära sig. Men du ska veta att de är en väldigt självgod hundras;) Men de gör det ännu roligare att jobba med.vill du fråga nå är det bara att höra av dig.:bump: :banana:
 
Sv: rottweiler?

Jag skaffade min första rottis utan ha haft någon hund innan. Jag fick då tag på en tuff tik. Men med mycke kurser och många bra hundmänniskor så gick det kanon bra.
Vi tävlade i lydnad.
Nu är jag inne på min 4 rottis. Hon fyller 1 10 maj.

Min sons förra tjej har systern till min tik. Hon har aldrig haft hund tidigare. Men hon har gått valpkurs förtsättning. Har även fått en kanon tränare för tävlings lydnad. Så hon tränar 3 dagar i veckan. Fungerar bra. Tuffare tik än min.

Vill man så går det kanon bra. Ta hjälp av kunnigt folk är bra. lycka till
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: ryujaneiro
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 883
Hundträning Hej har en rescue fr spanien amstaffblandning på 6 år, steriliserad tik. Hon älskar människor o barn, men när det kommer t andra hundar...
2
Svar
23
· Visningar
3 743
Senast: Londons
·
Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
2 007
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp