rovdjur eller vad?

D

dalslina

hej! brukar spana lite här och måste bara berätta.....
för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret. klockan va väl runt 11 på kvällen, och vi stannade till vi ena hästens hage. där stod vi helt tysta, jag o sambon o bara lyssnade på tystnaden.det var helt bäcksvart ute. så började hingsten vi har att gnägga, frusta, springa fram o tillbaka...... jag tänkte först att det var konstigt att han betedde sig så när vi stod bredvid hagen. då hörde jag min sambo viska till mig: "et är steg som hörs på vägen. nån går där.." jag själv hörde inget eftersom jag har dålig hörsel litegrann. men plötsligt KÄNDE JAG att det var något stort som kom HASTIGT MOT OSS!! jag och min sambo började rent instinktivt att börja springa hemmåt, nerför vår backe, vi kände båda två att något var efter oss, och medans vi sprang, vände jag mig om, och där såg jag två LYSANDE ögon i mörkret, mitt i vägen efter oss. ögonen var ungefär som en b-ponny i huvudhöjd! jag fick panik, och försökte skrika men fick fram nåt förkvävt skrik, och vi sprang som tokar, jag tittade bak en gång till och det var forfarande efter oss! det verkade inte springa, utan gick väldigt fort mot oss. allt köändes som att det tog en evighet att komma in på gården i vår gårdsbelysning, och när vi väl kom in på gården var det försvunnet!?
jag skakade i hela kroppen och VET ATT DET VAR NÅGOT KONSTIGT! hade vi råkat stå kvar några sekunder till. tror jag det hade hänt nåt..... nu är jag ryslans rädd för att gå ut. vågar inte det. detta, var det nu var för nåt, var inget snällt och det kändes mkt hotfullt. jösses, vad var det vi mötte?? kan tillägga att vi har varg här uppe, och det har iaktagits björn. men beter sig verkligen dessa djur så? björn ser ju dåligt, och brukar ju resa på sig när de vill vädra nåt. min sambo sa att det som var konstigt, var att det lät som människosteg. nåt GICK mot oss. dagen efter kollade vi spår. såg inget. såg bara var det eventuellt vek in någonstans i skogen, då det äe en mycket upptrampad stig där. ska faktiskt försöka mig på att gå in där, nu under helgen och kolla. kanske någon av er kan ge tips på vad det var vi upplevde. kan bara säga, att jag aldrig någonsin vart så rädd och det var skönt att vi var två som såg det.
usch, önskar att ingen får uppleva nåt sånt.....
 
Sv: rovdjur eller vad?

Vissa trådar ska jag ge fan i att läsa!!!!!!!:eek: Jag är så väldigt mörkrädd av mig just nu, ensam på landet med två barn och vågar inte gå ut på kvällen nästan.

Jag har inget förslag på vad det var ni såg, men kanske var det lo eller varg?
 
Sv: rovdjur eller vad?

Ingen aning om vad det kunnat vara... Björn, varg, lo, järv. Men det är väl bara björnen där som är stor nog som en b-ponny...
 
Sv: rovdjur eller vad?

oj.. förlåt om jag skrämde upp. det var verkligen inte meningen! men, jag kan inte släppa synen och KÄNSLAN av denna händelsen. händer säkert inte dig något... du bor kanske neråt skåne? vi bor dock inte så långt upp i sverige, och det hela var väldigt underligt! min sambo följer med mig ut hela tiden, och jag har alltid hundarna med mig!:crazy:
 
Sv: rovdjur eller vad?

angående björn.... hörs den som människosteg? och kan den gå mot människor bakrest på benen för att vädra vad vi var för nåt? det var en teori jag hade... vet ju inte om det var så. när jag såg ögonen, kanske den hade gått ner på alla fyra benen igen?? ja, jag vet inte. skumt.... snyggt öga förressten.. önskade att det faktiskt såg ut så. hellre det!:)
 
Sv: rovdjur eller vad?

oj.. förlåt om jag skrämde upp. det var verkligen inte meningen! men, jag kan inte släppa synen och KÄNSLAN av denna händelsen. händer säkert inte dig något... du bor kanske neråt skåne? vi bor dock inte så långt upp i sverige, och det hela var väldigt underligt! min sambo följer med mig ut hela tiden, och jag har alltid hundarna med mig!:crazy:

Nej, du behöver inte be om ursäkt:) Förstår verkligen att du blev uppskrämd, det blev jag ju bara av att LÄSA om din upplevelse! Jag riktigt ryser av det och jag skulle nog gjort precis som ni gjorde, sprungit utav bara f*n.........

Jag bor mitt i skåne och det vi har här där jag bor är rådjur, harar och enstaka rävar:D
 
Sv: rovdjur eller vad?

åhh... ibland önskar jag att jag bara VISSTE vad det var för nåt! då kunde jag ju veta, hur jag skulle kunna bete mig i en liknande situation igen. nu vet jag ingenting, och vet inte om det dyker upp igen. kanske tillock med in på gårdsplanen? sitter ofta på min farstu, med tak över och tittar ut i mörkret. brukar spana mot laggården och förväntar mig nästan hela tiden att se nåt duka upp bakom hörnet...... som sagt,, ska ut imorgon och kolla i skogen. har en stor upptrampad stig/väg in i skogen. vad jag kan se nu, är det tydligen daglig aktivitet där, eftersom buskar och gräs alltid är nertrampat. gör ju inte saken bättre av att vi har en stor brusande fors bredvid gården och mkt bäver här. de är iofs söta, men kanske drar till sig rovdjur? om det inte är rovdjur,, vad kan det vara då?? spöke????:crazy:
 
Sv: rovdjur eller vad?

Ja det var sääääkert ett spöke! :idea:
:smirk:
Om det var i b-ponnystorlek går ju genast varg, lo, räv och järv bort. Möjligtvis björn om det nu ska vara ett rovdjur.
Annars kan det ju ha varit en ung älg.
 
Sv: rovdjur eller vad?

En stor vildsvinsgalt kanske? Dom kan vara riktigt argsinta, och bör väll låta en del om dom traskar runt. Hästar brukar vara mkt rädda för svin.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
1 999
Senast: manda
·
Fritid Gick förbi en liten sträcka där det står en del träd och är ett litet skogsparti längs med gångvägen. Hörde ett knakande bakom mig och...
2
Svar
26
· Visningar
2 006
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
  • Artikel
Dagbok Hela juli tills nu har varit skit jobbigt som är för flera andledningar. Men det MEST jobbiga är att det var ett år sen som den värsta...
2
Svar
21
· Visningar
1 533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp