Roven xx avkommor

Tack! Låter ju dock inte jättekul.... Han har väl inte den allra bästa galoppen själv kan man tycka, men skulle inte direkt klassa den som trist... Men kan ju finnas dåliga gener längre bak..
Ja och avkommorna har ju en mamma också.... Tror inte han fick de allra bästa stona
 
Mitt förslag är Asagao xx står på semin i Tyskland godkänd i Trakehner, Westfalen och Hannoveraner
Placeringar i MSV hoppning och CIC 1 Internationell Fälttävlan.
I varmblodsavel sedan 2014. Han är född 2009.
Fick en godkänd son i mars -18 i Westfalen.
Har gjort 70-dagarstest hösten 2013..
Dressyr 7.48 hoppning 8.04 totalt 7.79
Karaktär 9
temperament 8
arbetsvilja 9
konstitution 9
skritt 7,75
trav 6,25
galopp 8
terrängprov 8,63 (på avslutningsprovet fick han 9 i terrängen)
hoppanlag 7,75
ridbarhet 7,75
https://data.fei.org/Horse/Detail.aspx?horseFeiID=104TJ89
Sök Asagao xx på youtube så hittar du flera filmer.
 
@KickiH nu när du finns på tråden. Dessa två hingstar som jag skrivit om i tråden innan som enligt uppgift är godkända i AES, hur ska man förhålla sig till det förbundet när det gäller kvalité och hur ska man förhålla sig till poängen?
Den ena är ett fullblod, den andra inte.
Future Guilty Pleasure (Levinson-Cantoblanco-Primitive Proposal xx), det som ägarna säger är 9.5 för trav, 9.2 för galopp och 9 för skritt, hoppning 8.5 (eller det står above average of 8.5).
För fälttävlansfolket eller TS som vill ha en fälttävlanshäst är mormors mor Juswith Genoa som har lämnat Winsome Adante.

Future Prophecy är Power Blade xx-Hand in Glove xx-Golden Heights xx. På ägarnas sida står det 9 för galopp, hoppning 8.75 och trav 8.75.

Vill du hjälpa mig att tolka? Framförallt fullblodet är ju riktigt häftigt om poängen stämmer och om poängen kan liknas med det "vi" är vana vid.
Tack!
 
Mitt förslag är Asagao xx står på semin i Tyskland godkänd i Trakehner, Westfalen och Hannoveraner
Placeringar i MSV hoppning och CIC 1 Internationell Fälttävlan.
I varmblodsavel sedan 2014. Han är född 2009.
Fick en godkänd son i mars -18 i Westfalen.
Har gjort 70-dagarstest hösten 2013..
Dressyr 7.48 hoppning 8.04 totalt 7.79
Karaktär 9
temperament 8
arbetsvilja 9
konstitution 9
skritt 7,75
trav 6,25
galopp 8
terrängprov 8,63 (på avslutningsprovet fick han 9 i terrängen)
hoppanlag 7,75
ridbarhet 7,75
https://data.fei.org/Horse/Detail.aspx?horseFeiID=104TJ89
Sök Asagao xx på youtube så hittar du flera filmer.

Vet du varför den inte tävlat sen 2015? :)
 
@KickiH nu när du finns på tråden. Dessa två hingstar som jag skrivit om i tråden innan som enligt uppgift är godkända i AES, hur ska man förhålla sig till det förbundet när det gäller kvalité och hur ska man förhålla sig till poängen?
Den ena är ett fullblod, den andra inte.
Future Guilty Pleasure (Levinson-Cantoblanco-Primitive Proposal xx), det som ägarna säger är 9.5 för trav, 9.2 för galopp och 9 för skritt, hoppning 8.5 (eller det står above average of 8.5).
För fälttävlansfolket eller TS som vill ha en fälttävlanshäst är mormors mor Juswith Genoa som har lämnat Winsome Adante.

Future Prophecy är Power Blade xx-Hand in Glove xx-Golden Heights xx. På ägarnas sida står det 9 för galopp, hoppning 8.75 och trav 8.75.

Vill du hjälpa mig att tolka? Framförallt fullblodet är ju riktigt häftigt om poängen stämmer och om poängen kan liknas med det "vi" är vana vid.
Tack!

Future Prophecy och Future Guilty Pleasure är ju födda 2016 så de kan omöjligt ha några större meriter, så de siffror som nämns är de som de fick i höstas när de blev avelskorade som 2-åringar i England. I Tyskland får numera inga 3-åriga hingstar gå i avel innan de åtminstone gjort ett 14-dagarstest med godkända poäng. Så de hade jag inte betäckt innan man vet hur de fungerar med ryttare på ryggen. I England har man inga sådana krav och AES har jag inte så höga tankar om. De verkar ha mycket dålig ordning i vad de gör och när jag hittade Elit-hingsten Nimmerdor med 4 olika härstamningar i deras databas fick jag nog !
 
Future Prophecy och Future Guilty Pleasure är ju födda 2016 så de kan omöjligt ha några större meriter, så de siffror som nämns är de som de fick i höstas när de blev avelskorade som 2-åringar i England. I Tyskland får numera inga 3-åriga hingstar gå i avel innan de åtminstone gjort ett 14-dagarstest med godkända poäng. Så de hade jag inte betäckt innan man vet hur de fungerar med ryttare på ryggen. I England har man inga sådana krav och AES har jag inte så höga tankar om. De verkar ha mycket dålig ordning i vad de gör och när jag hittade Elit-hingsten Nimmerdor med 4 olika härstamningar i deras databas fick jag nog !
tack!
 
Måste även tipsa om ett par franska Anglo-hingstar som nu finns på EU-station i Tyskland
L' Elu De Dun AA som tävlats upp till 1.50-hoppning Godkänd i Hannoveraner, Oldenburg och Trakehner
Godkänd i tyska avel på meriter minst 5 st topp 3 placeringar i 1.50.
Finns på Gestüt Söderhof.

Gestüt Marbach har ju inte bara Asagao xx, där finns även Icare D'Olympe AA
Femma i Unghäst-VM i fälttävlan som 6-åring, placeringar i ** CIC och CCI. Vinst i PSG dressyr.
Godkänd i Hannoveraner och Trakehner.
 
Mitt förslag är Asagao xx står på semin i Tyskland godkänd i Trakehner, Westfalen och Hannoveraner
Placeringar i MSV hoppning och CIC 1 Internationell Fälttävlan.
I varmblodsavel sedan 2014. Han är född 2009.
Fick en godkänd son i mars -18 i Westfalen.
Har gjort 70-dagarstest hösten 2013..
Dressyr 7.48 hoppning 8.04 totalt 7.79
Karaktär 9
temperament 8
arbetsvilja 9
konstitution 9
skritt 7,75
trav 6,25
galopp 8
terrängprov 8,63 (på avslutningsprovet fick han 9 i terrängen)
hoppanlag 7,75
ridbarhet 7,75
https://data.fei.org/Horse/Detail.aspx?horseFeiID=104TJ89
Sök Asagao xx på youtube så hittar du flera filmer.

Asagos pappa har en hel del framgångsrika avkommor på galoppbanan här i Sverige. Pappan Tertullian tror jag stått här en sväng, men numera i Tyskland :)
 
Ikarus Son har 72% fullblod, godkänd i Holstein. Pappan är Ibisco xx (som är godkänd i holstein, hannover, trakehner) och morfar Cassini II.
Ibisco xx har bla lämnat FisherIncantas (CIC2* med Jung), Ibicon (CCI2*), Ignatz (CCI3*). Louise Jähde rider en Ibisco-avkomma.

Vet inte om Ibisco xx är tillgänglig.
 
Ibisco xx är såld till ett litet stuteri i Thüringen i Tyskland där han står på naturlig betäckning. Vad jag kan se finns det inget fryst på honom hos hans tidigare ägare Holsteiner Verband.
 

Liknande trådar

S
Avel Nu sällar jag mig till skaran som ber om hingsttips. Jag skulle vilja ha synpunkter och tips på hopphingst åt mitt ena halvblodssto...
2
Svar
38
· Visningar
2 911
Senast: furioso
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 469
Senast: Guld
·
E
Avel Har sökt på honom men mina frågor besvaras inte så här kommer en ny tråd om det hoppstammade dressyrtillskottet. Jag börjar nu leta...
Svar
4
· Visningar
1 865
Senast: mxz101
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp