Royal Canin 1st age milk, till unghund/vuxen hund?

F

Flamsan

Mina två herrar är titt som tätt matvägrare trotts mkt aktiv stimulans, både mentalt och fysiskt.

Jag har provat de mästa, trotts att man inte skall truga och pyttsa, utan servera på bestämd tid, under bestäämd tid, sen åker skålen bort, tills nästa mål erbjuds.

Men just efter dagar med mkt fysisk aktivitet behöver mina hundar ju få i sej ny energi, ibland äter dom allt, ibland lite, ibland inget.

Till saken nu då, min mamma har hemma hos sej en kull på 4 valpar som precis fyllt 7 veckor, dom får RC valpfoder + RC 1st age milk, och minsta lilla chans mina herrar får att komma åt och äta sopprent ur deras skål tar dom.
Därför undrar jag om de av någon orsak kan vara skadligt eller mindre opassande att blanda i lite mjölkpulver och vatten i deras torrfoder?
Jag vill inte höra om dittan och dattan att man inte ska truga, utan ge foder och ta bort foder om de inte äts upp tills nästa mål erbjuds.

Alltså, min fråga är; Är det av någon anledning skadligt eller opassande att blanda i lite RC 1st age milk i en äldre hunds foder?
 
Sv: Royal Canin 1st age milk, till unghund/vuxen hund?

Nej, det är absolut ingen fara.

Det har dock en väldigt hög halt av både fett och protein, så var försiktigt i början tills deras magar är vana vid "större" mängder :)
 
Sv: Royal Canin 1st age milk, till unghund/vuxen hund?

Nej, det är absolut ingen fara.

Det har dock en väldigt hög halt av både fett och protein, så var försiktigt i början tills deras magar är vana vid "större" mängder :)

Tusen Tack för svar. :bow:
Jag kommer börja väldigt försiktigt, och max ge 1 medföljande mått pulver/per dag. De kommer alltså aldrig handla om någon större mängd. Just bara för smakens skull.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp