Bukefalos 28 år!

Royal Canins nya rasfoder

Thelma

Trådstartare
Någon som testat och har synpunkter/erfarenheter? Jag har precis köpt en påse av labradorfodret till min tik. En väninna tipsade om fodret. Hennes labrador hade trots ökad giva lyckats tappa några av trivselkilona. :p

Tack på förhand?
 
Har ingen erfarenhet av fodret, men skulle också gärna vilja veta mer om det och om det "funkar". Har också en labbe som lätt lägger på hullet lite. Kollade på det fodret sist jag var och köpte en ny säck, men fegade lite och höll mig till det gamla vanliga. :crazy:
 
jag tycker att royal e jätte bra men jag har ingen erfarenhet av just rasfodrena...
 
Jag har själv gett min schäfertik av deras schäfer-variant sen den kom ut i oktober 03 och är nöjd! Hon som varit lite klen i maten har ätit med god aptit och även lagt på sig lite. Hon är nu 1,5 år och ser finfin ut. Liten mängd avföring av bra konsistens, bra päls etc. Och så luktar torrisarna så gott att man blir hungrig själv! :D
 
Ja.. jag har märkt att labradoren tycker att det är smaskigt. Men hon äter å andra sidan ALLT :crazy:

Tidigare åt hon Hills dietfoder, men eftersom hon inte längre går ned mer i vikt tänkte jag växla och testa något nytt.
Det jag har märkt är dock att hon blir fortare hungrig nu än tidigare.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jahapp, så Vetzoo har tvärslut på samtliga varianter av Royal canin Renal (våtfoder för njurkatter) i 1-2 månader framöver. Lillebror...
Svar
3
· Visningar
538
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 105
Senast: Dimmoln
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
12 473
Senast: Bobloblaw
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 888
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp