Bukefalos 28 år!

Ruccolasallad

A

Arsozah

En snabb fråga, hörde ett rykte om att ruccolasallad är för starkt för kaniner. Sant eller falskt!?

Skaffade mig nämligen en kanin idag och aldrig haft det så är rätt ny inom detta ämne ;) Vilken sallad föredrar ni att ge om inte ruccola är bra (självklart ger jag gräs och sånt i första hand)
 
Sv: Ruccolasallad

Jag har aldrig hört att ruccola skulle vara några problem, men precis som allt annat gäller det ju att introducera det försiktigt för att undvika magproblem.

Jag föredrar att ge annat framför just sallad. Tex morötter, broccoli och kålrot. Blir det sallad över kan de dock få det också i mindre mängder. Huvudsallad och kål sägs vara gasbildande, men kan ges i mindre mängder.

Mina kaniner har också bevisat att de älskar kryddväxter :p
 

Liknande trådar

Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 602
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 990
Senast: valy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 390
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2
  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp