Rumpskakets ädla konst

När man känner att lyftet sitter lite så lägger man till lyftet i midjan. Det är här många av mina kompisar har fått lite problem, för de tror att lyftet sitter i höften. Vi tar den rörelsen helt separat först.

Lyfta i midjan:
Stå med fötterna ganska tätt. Lägg tyngden i vänster fot, så höger fot bara vilar mot golvet. Tänk dig att du har ett band eller en fjäder i midjan som dras ihop uppåt. Här är det alltså musklerna i midjan som dras åt. Om man känner med handen i midjan som spänns. Målet är att foten ska lyfta från marken, utan att böja knät eller stå på tå. Då vet man att man hittat muskeln! När man kommer på det är det väldigt simpelt, för det är samma muskel som gör att man kan ta ett steg framåt. Men kanske kan tänka att man ska ta ett kliv, fast uppåt. Kom ihåg att kroppstyngden ska ligga i VÄNSTER fot!
Släpp sedan mjuk ner höften genom att slappna av i midjan.

Jag har provat nu och känner att första steget sitter rätt bra, det här med midjan dock... Höften vill tydligen vara med, och mitt gummiband lyssnar definitivt inte på mig :angel:
 
Jag har provat nu och känner att första steget sitter rätt bra, det här med midjan dock... Höften vill tydligen vara med, och mitt gummiband lyssnar definitivt inte på mig :angel:

Höften ska ju med, annars ingen mening ju ;) Nej men, hur menar du att det inte går? Får du inte upp foten..? Försök tänka att du ska ta ett steg på stället.. Kanske?
 
@cili Dats da way! Det känns lite så ibland, iaf när man typ booty poppar. MEN med en tung låt i öronen så blir det :banana: !
Man måste börja med att känna musiken, så kan man inte låta bli helt plötsligt!
 
@Hedinn Här ska skakas rumpa nästa gång jag kommer upp!! :D Har ju tappat alla dessa muskler så jag behöver mig allt en genomkörare! Svettigt blir det när man väl satt på lite bra låtar och kört igång. :D
Ja! Men jag har inte avancerat till att köra med musik än. Möjligtvis en ballad, det är nog så långt mitt nuvarande tempo räcker.
 
Det tar sig!
Jag börjar bli kompis med den där rörelsen nu. :D

Men jag kommer liksom i otakt med mig själv väldigt lätt om jag ens försöker mig på att öka takten, och då ser jag mest ut som jell-o :meh:
 
Det tar sig!
Jag börjar bli kompis med den där rörelsen nu. :D

Men jag kommer liksom i otakt med mig själv väldigt lätt om jag ens försöker mig på att öka takten, och då ser jag mest ut som jell-o :meh:
:rofl: Som här då!

Jag är dock något bitter över att ingen påpekade att det krävs lite vadmuskler innan jag körde maratonträning igår, de känns idag...
 
Åååh jag vill verkligen prova MEN bor just nu i ett doormroom i New York med tre andra tjejer på en pytteliten bostadsyta. Undrar om tjejen från Kazakstan tycker jag är konstig om jag börjar whinea framför spegeln? :angel:
 
Åh! Inser nu att jag skulle kunna dra nytta av vårt lilla gym, är det tomt är det ju bara att öva...öva...och...öva...skulle det komma in någon så får man väl se till att hitta på någon alternativ övning :D (alt. bjuda in denne till "rumpskak" :rofl: )
Jag TYCKTE att rumpskakandet kändes bättre igår på zumban, men...det var nog bara för att jag läste denna tråd innan..."hur svårt kan det vara liksom, dallrar fläsket så..."? :D
 
Tack vare denna trådengick jag på ett zumbapass för första gången i mitt liv. Det visade sig vara jag och 35 sydamerikanske tjejer som antagligen dansat salsa sedan dom gick i blöja. Tack för den skräckupplevelsen blåbäret! :nailbiting:
Haha nä det var faktiskt väldigt kul även om jag inte kände helt att jag passade in. Är lång, vinglig och kan knappt höger eller vänster. Men här ska absolut övas! :D
 
Tack vare denna trådengick jag på ett zumbapass för första gången i mitt liv. Det visade sig vara jag och 35 sydamerikanske tjejer som antagligen dansat salsa sedan dom gick i blöja. Tack för den skräckupplevelsen blåbäret! :nailbiting:
Haha nä det var faktiskt väldigt kul även om jag inte kände helt att jag passade in. Är lång, vinglig och kan knappt höger eller vänster. Men här ska absolut övas! :D

Så känner jag mig alltid på zumban, haha. Tur att det är hög tolerans. På KMTI är det alltid blandat, från tjocka tanter till fjortisar, och en och annan man. Instruktören på mitt gym är från Kenya - hon är en av mina favoritpersoner här i livet :love:

Jag kan ju faktiskt inte ens göra grundstegen i salsa... :angel:
 
Jag tittade på Magic Mike XXL igår och sen tränat twerk hela natten! (Eller ja, typ 20 minuter..)
Så ville se om vi kan dra liv i denna gamla tråd! Någon som bemästrat rumpskakets ädla konst?!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 314
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 295
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 564
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 321
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp