S

Smultronagnes

Ni som är/har varit hundägare - hur gjorde ni för att få era hundar rumsrena?
*nyfiken*
 
Sv: Rumsren?

Sprang ut med vovven varje gång hon ätit, sovit eler lekt :smirk: det blir rätt många gånger. Tiken blev ändå inte helt säker förrän hon var ca 6 mån.
 
Sv: Rumsren?

Just nu känns det som om jag a l d r i g kommer lyckas....
wacko.gif
17.gif


(säger en uppgiven cassiopeja med ett eget kissmonster hemma.... :p )
 
Sv: Rumsren?

Sprang ut stup i ett. Första veckan var jag tvungen att gå ut ungefär en gång i halvtimmen om hon inte skulle kissa inne, så det blev rätt många pölar inomhus. :p
 
Sv: Rumsren?

Håller på just nu med det där springandet.... :smirk: Han är snart 10 veckor... Så vi har en lång väg att vandra änn... :angel:

Men på natten säger han till, även om han INTE gör det på dagen... Men det är väl för att få lite uppmärksamhet på köpet kan jag tänka mig...? ;)
 
Sv: Rumsren?

cassiopeja skrev:
Just nu känns det som om jag a l d r i g kommer lyckas....
wacko.gif
17.gif


(säger en uppgiven cassiopeja med ett eget kissmonster hemma.... :p )

...samma här :p Hur mycket kissar en valp egentligen???
Något sådär är han nu iallafall, men det händer olyckor ändå...bajsar har han inte gjort inne på nån vecka, men en o annan blöt strumpa kan det fortfarande bli...våra är ju lika gamla.....min KAN ju kontrollera blåsan för om man ser att han kissar och säger nej så stryper han ju iallafall...sä det skall väl inte behöva ta så lång tid yill....men det KÄNNS som man aldrig skall lyckas....

Stackars dom som bor i lägenheter :eek: på morron hinner man ju bara slänga på sig en morgonrock på sin höjd.......
 
Sv: Rumsren?

jag var snabb ut och efter 2 dagar gjorde han inget inne mer. han var en riktig mönstervalp som sa till när han behövde gå ut.
 
Sv: Rumsren?

Oj oj. Det var ett himla springande upp och ner i trappen! (Bor i hyreshus) Måste ha gått ner flera kilo i vikt!!! :) Tog ca sex veckor innan det var helt ok. Tror däremot att han var rumsren betydligt tidigare egentligen! F*nskapet älskade(älskar fortfarande) att vara ute så jag tror att han utnyttjade situationen en hel del...
 
Sv: Rumsren?

*moha ha hahahaaa*

ALDRIG mer valp säger jag bara ;)
 
Sv: Rumsren?

Kutat ut som en galning. Helt verkningslöst... Jag har flytta när de varit kring 5-6 månader och då har de blivit rumsrena i samband med att jag bytt bostad. Men man kan ju inte flytta VARJE gång :p
 
Sv: Rumsren?

Sprang ut efter konstens alla regler, efter mat, sömn, lek osv.
Blev väl varannan timme första veckorna.
Numera är hon inne 3-4 timmar mellan varje vända oftast. Ibland blir det dock oftare, om hundarna leker inne eller hon får nåt ryck :smirk: .
Hände en olycka häromdagen, men det är den första på veckor.
Tycker inte hon lärt sig säga till när hon är kissnödig dock.....men men, det kommer kanske det med!
 
Sv: Rumsren?

Vi har en valp på, ca 3 månader, henne har vi sprungit ut med varje gång hon lekt ätit&sovit. Hon är duktig nu och går till ytterdörren när hon är nödig ;) Fast nu när vi vänjer henne vid att vara ensam kan hon bli nervös och kissa, men det är väl naturligt? Det är rätt lätt att få dom rumsrena..
 
Sv: Rumsren?

Min hund blev rumsren supersnabbt. Vi bodde i hus och det underlättade nog endel.
Jag beslutade innan jag tog honom att han INTE skulle få sova i sängen. Jag antog nämligen att han ett år senare skulle väga kring 55 kilo, och ta upp halva sängen :angel: ...
Men nu blev det så ändå när den lille söte saken låg och pep som en annan stackare :cry: . Han fick komma upp i sängen redan första kvällen, och det gjorde att jag slapp torka valppink på morgonen. Han tjöt nämligen varje gång han ville ner från sängen, och då tog jag honom blixtsnabbt i famnen och gick ut! ;)

Men jag är ganska övertygad om att det är jätteolika hur fort de blir rumsrena. Endel blir det direkt och för andra tar det tid...
 
Sv: Rumsren?

Jag kan inte erinra mig om ett enda tillfälle som vi fått lov att gå ut på natten då hon var valp. Hon var en riktig sömntuta och sov hela natten. Numera är det svårt att få upp henne om man tänkt kliva upp före 12 :angel:
 
Sv: Rumsren?

Gaaaaaah! Snälla Jesus, låt valpen bli rumsren ganska snart i alla fall!

Vi bor på tredje våningen utan hiss.... Han är duktig och säger till när han vill ut om natten, så då springer vi, men på dagen skiter han i vilket, och gör sina behov där det passar. Det är inte svårt att gå ut efter han sovit, eller ätit. Men lek, det är krångel. Han kan leka jättefint, och helt plötsligt kissar han, sen fortsätter han leka direkt, så när är leken slut?? :confused:

Men vi lär oss! Han är ju knappt tio veckor än! :love:
 
Sv: Rumsren?

Min är 13 snart 14 veckor och gör fortfarande som din :rofl: nu regnar det idag och är råkallt ute o valpis vill INTE gå ut :angel:
 
Sv: Rumsren?

Ja min är ju 14 veckor imorgon, och igår var första dagen han inte gjorde NÅNTING inne! *kors i taket* :bow: (fast han har redan förstört statistiken idag... :D )
Han verkar inte alls begripa än att man inte ska kissa inne, och han säger inte heller till när han behöver. På dom 5½ veckor jag har haft honom nu så har jag inte lyckats lära mig se någon som helst signal på när han är nödig, så jag gissar bara hej vilt när det är dags att gå ut eller ej. Det "vanliga" efter mat, lek och sömn stämmer inte alls på vår lilla herre. Det är många gånger jag har gått ut och det inte har kommit nånting. Han kan också kissa så softa som var tionde minut ibland... :crazy: Det är lite jobbigt för man kan inte laga mat, äta middag, titta på TV eller göra nånting utan ständiga kiss-avbrott hela tiden. Sötast är han när han sover, för då kissar han i alla fall inte... :angel: ;) :D
 
Sv: Rumsren?

:rofl: EXAKT så är min med........fast bajsa brukar han yra omkring o gnälla innan :p
Ibland undrar jag om han hade urinvägsinfektion när han kissade så ofta, men ibland har han ju inte riktigt TID att kissa klart heller....så när han står där o pinkar kommer garanterat Kattf-n o stoltserar :rofl: då måste han ju bara dit o terra den lite också , sen har han glömt varför han var ute :D
 
Sv: Rumsren?

SIMPELT!
Gamla tidningar är perfekta när det gäller rumsrenhetsövningar.
Jag lärde min vovve att kissa gjorde man på tidningar som låg utspridda på golvet, visst i början var väl mer eller mindre HELA golvet tidningsbeklätt... Men efterhand minskar man ner tidningsytan och till sist hade jag bara en tidning precis vid dörren och när vovvisen gick dit för att pinkelera så tog jag och lyfte ut honom. Det blir mycket spring men det funkade jättebra, han blev rumsren snabbt och var jätteduktig. Man får ju ta ut de efter att de ätit,lekt och sovit (ja, nästan hela tiden...) men när han väl fått kläm på att tidningen var kissplats så tog det inte lång tid innan han fattade att man skulle ut för att kissa. Det gick som en dans, eller så har jag bara glömt hur jävligt det var :D , men jag tycker faktikskt inte att det var så jobbigt. Beröm när valpen kissar ute, men inte överdrivet, man ska ju inte störa de...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag läser jämt och ständigt i mitt facebookflöde om hundar på rymmen. Inlägg om hundar som springer ensamma lösa mitt i stan eller i...
2
Svar
39
· Visningar
2 111
Senast: DeCloe
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
869
Hundträning Om några veckor flyttar det förhoppningsvis hem en liten valp. Då det är min första valp funderar jag mycket över den första tiden med...
2
Svar
22
· Visningar
3 028
Senast: pocreator
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
17 904
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp