F

fraaida

Jag såg inget inlägg om rumsrenhet de 10 första sidorna så jag lägger in en radera om det blev fel :angel:
Det är så att vi har 2 kattungar och dom har börjat kissa och dom kissar precis överallt! Och dom VÄGRAR kissa i lådan :mad:
Jag brukar tvinga dit dom men då kryper dom över kanten och sticker därifrån!
Finns det nån spray man kan spraya.
Jag har sett en spray men går den att använda på kattungar?
Hur ska jag göra?!
Tack på förhand!
 
Sv: Rumsren

Begränsa ytan kattungarna rör sig över kraftigt och ställ fram flera lådor (gärna med olika strö i). Ser du en olycka ske, lyft kattungen till lådan. Inget fyande eller ojande utan lyft den bara till lådan.
 
Sv: Rumsren

hej, min katt var inte rumsren då jag fick honom.
Jag läste då att man kunde spraya lite klorin på kattsanden då det är vissa ämnen i klorin som påminner om mammas urin.
Så jag tvättade lådan i urin men, tanke på att vissa katter är kännsliga mot rengöringsmedel. Sen tömmde jag i kattsand,( pussi) och så tog jag ren klorin och putsade lite på katen av kattoan och spädde ut klorinet med vatten och sprutade några sprut på kattsanden.
Min katt gick direkt på kattoan och utförde sina behov i den.
 
Sv: Rumsren

Kan bara inställa med Sol.

Vi hade våra katter i hundbur tills de var rumsrena. De fick vara ute och springa också, men när vi inte var med fick de stanna "hemma". Hundbur hade jag för att de inte skulle kunna klättra ur den. Apor säger jag bara. :o

Kattungarna lär sig med tiden att hålla tätt och uträtta sina behov på lådan. Det är inget konstigt med att de kissar på fel ställen i början och det är inget du kan "fya" bort. Precis som med barn så lär de sig snart hur man ska göra. Ställ en eller flera lådor i inhägnaden som också mamman kan använda så kan hon föregå med gott exempel.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 712
Senast: Korekatten
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
905
Senast: sorbifolia
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 074
Senast: Puffindog
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
858
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Inredningstråden, del 2
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp