Rumsrena svordomar

Attans, attsingens, jösses, satan i gatan (kanske inte är så rumsren egentligen...), jäklar.


Inte så fantastiskt fantasifullt inser jag. Fast jag kallar in hund för MÖG när han skäller på folk i onödan. Min kompis trodde jag kallade honom BÖG. :o
 
Götapetter
Piiiip (som i tv när dom censurerar)
Det är tokigt
Oj vad det går
Nä det var illa illa illa

Är mina go to med småbarn i huset, ska ärligt säga att det ger inte samma punch som en redig svordom men jaja 😄 sidfläsk och järnspikar tar jag med mig från tråden 😁👌
 
Jag brukar köra med FIH när jag behöver men inte riktigt kan med att svära. FIH betyder faan i helvete och är typ en av de enda svordomarna min mamma använder och är allmänt känd som FIH i min familj 😁
 
”som Sören” används istället för ”som fan/satan” av en del personer jag känner. Vet inte om det är vedertaget skånskt eller om det är en tillfällighet, men jag tycker det är himla bra! Jag brukar använda det som kraftuttryck i meningar, typ, ”Det gjorde ont som Sören att bryta benet” eller ”Han körde snabbt som Sören!”
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
727
Senast: Malin_L
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 893
Senast: cirkus
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Glimra
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
337
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp