Rumsväxter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det för fläckar min Hoya Australis har? En del blad har inga, andra lite och några mer (som det på bilden). Är det nån ohyra eller skada? Vad kan jag göra?
20210201_102820.jpg
 
Hoppsan, har visst glömt att vattna :o
Finns en risk att vissa individer inte överlever.. Flytt och vanskötsel är ingen bra kombo. Nu vet jag att en gång i veckan inte räcker här med varma fönsterbräden och elände. Det var torrt hos så gott som alla, tio liter vatten gick det åt.
 
Jag har upptäckt Bauhaus växtutbud, massa roliga och udda gröna växter 😍

Det blev någon form av bräken, en Aloe Vera och en annan okänd (för mig) variant. Älskar de pixliga mönstret på bladen
rmterGM.jpg

Jag handlar en hel del på Hornbach, jättefin växtavdelning. 😁
Kan den första vara någon fara form av Diffenbachia? Härligt mönster, får mig att tänka lite på kornettblomma.


Hartassbräken 'Davana' (Phlebodium aureum 'Davana'). Jag köpte nyss en likadan. 😇
 
Usch vad tråkigt :(

Måste själv införskaffa ett gäng nya blommor då många dött men vete tussan hur jag ska göra så de inte dör så fort man går ut
Slå in de rejält i butik, gå raka vägen till bilen och åk direkt hem. Välj en dag då det inte är -15. Just monstera är jättekänslig för kyla. Jag brukar ofta handla och har aldrig stött på problem om man gör som ovan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 205
Senast: Enya
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 819
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Bortglömd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp