Rumsväxter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hittade en philodendron som fick följa med hem från mataffären idag. Vet dock inte vad det är för sort. Kanske någon här vet?
 

Bifogade filer

  • 20220506_135650.jpg
    20220506_135650.jpg
    225,1 KB · Visningar: 56
Jag hittade en philodendron som fick följa med hem från mataffären idag. Vet dock inte vad det är för sort. Kanske någon här vet?
oj vilken spännande! Ingen aning, kanske kan vara en Philodendron Hope Selloum? Uppdatera gärna när den växer, ser riktigt frän ut :D

oops, fel namn, tänkte skriva Philodendron bipinnatifidum “Little Hope”. Men som sagt ingen aning så lämnar andra namnet också. Det kanske är samma till och med.
 
Vad ska jag göra med min pillerfikus? Plantera om i större kruka eller beskära?
Den mår väldigt bra men börjar bli stor! Vi ska dock flytta, så den kommer få en annan plats oavsett 😊

E39AAEB3-677B-4DFF-ACBB-6A7ACA9F4477.jpeg
 
Men check this beauty out :love:

50DE1764-A519-4B5C-8808-9B23E04F7A5F.jpeg


Jag har sett rött bland andra variegaterade växter, men vet inte vad det beror på. Någon som vet om det försvinner? Inga av de äldre bladen har rött. Inga andra blad har så mycket vitt heller för den delen.
 
6B31C454-AF46-467C-85C0-36FD8C362B79.jpeg

Kan inte bestämma mig för om jag ska sälja denna eller inte :nailbiting:

Ska flytta och har egentligen inte plats för den, men den är så fin så det gör ont i hjärtat att behöva sälja. Jag har separationsångest :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 203
Senast: Enya
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 805
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Bortglömd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Trött och arg
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp