Rumsväxter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, de hade en del. Kostade 29 kr, 3 för 80! :)
Tack vare @Scandi finns dessa nu hemma hos mig. Så hoppas jag att jag kan få dem att överleva.

20220604_103646.jpg
 
Älskade din beskrivning :D
Jag tror och hoppas det! Hon hade lite mycket att göra, men jag håller tummarna.
Håller tummarna också! Fikusar är så roliga men kan vara knepiga, jag har en "ficus alii (binnendijkii tydligen :D )" som jag kämpat med i drygt fem år. När jag väl hittade var den trivdes har jag inte vågat flytta på den, den liksom bor där. Punkt! Kinkiga jävlar de där fikusarna, men fina! 😊
 
Jag har en ”Ficus Elastica Tineke” och det måtte vara världens enklaste växt. Min är bara kanske 30 cm och får plats i en fönsterkarm än så länge. Den står ljust, men inte soligt. Och den tål absolut visst drag. Jag har typ alltid öppna fönster.

Det enda jag gör med min är att duscha regelbundet. Sveper igenom samtliga växter 2-3 ggr i veckan, men fikusen behöver egentligen inte så mycket (om ens alls). Så lätt att jag funderat på att köpa fler, synd de blir så stora!
Får hem en fikus ikväll! Hur vill dom tas om hand? 😊
Visa bifogad fil 92790
Får även hem en gullranka och ett palettblad :D men dom vet jag hur jag ska handskas med!
 
Jag har en ”Ficus Elastica Tineke” och det måtte vara världens enklaste växt. Min är bara kanske 30 cm och får plats i en fönsterkarm än så länge. Den står ljust, men inte soligt. Och den tål absolut visst drag. Jag har typ alltid öppna fönster.

Det enda jag gör med min är att duscha regelbundet. Sveper igenom samtliga växter 2-3 ggr i veckan, men fikusen behöver egentligen inte så mycket (om ens alls). Så lätt att jag funderat på att köpa fler, synd de blir så stora!

Fönsterfikusar brukar vara lättsamma. 🙂
Jag har en 'Belize' och en 'Burgundy', och båda två växter snällt trots att de tillhör de mest misshandlade plantorna i det här hushållet. 😇
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 153
Senast: Enya
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 405
Senast: Bortglömd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp