Bukefalos 25 år!

Rundcorall igen !

S

spralla

Har så småningom tänkt att börja träna med Frasse i corallen. Har fått lite tips och ideer från NNHA. Vad jag däremot undrar över är detaljer som tex; skall man vara helt ostörd ? Är det ok att de andra hästarna är i hagen som ligger i direkt anslutning till corallen ? Är det ok med andra orosmoment som stimmiga barn osv ? Kan jag prata med någon annan som kanske kommer förbi och frågar något ?

H

Horsewhisperer

Det väsentliga är att du kan koncentrera dig på vad du ska göra då det är du som måste vara snabb med timing och att läsa hästen. Om det finns hästar i hagen brevid tycker jag har mindre betydelse, men det kan bli lite svårare om han hellre fokuserar på dem än på dig. Du måste kanske anstränga dig lite mer bara för att behålla uppmärksamheten. Samma sak om någon frågar saker. Du kan inte ge hästen fullständig uppmärksamhet samtidigt som du pratar med någon annan. Kanske bättre att vänta tills ni tar en paus i alla fall.
Vad ska du träna i corallen förresten?
Niklas

S

spralla

Jag har varit inne på denna länk:
http://w1.472.telia.com/~u47202999/
och där tittat på träning med lös häst i rundcorall.
Det är vad jag tänker börja med. Jag är inte alls bevandrad i ämnet, men tycker att det verkar vara en bra form av motion. Så ni ( du ) får ursäkta mig om jag uttrycker mig fel eller så i mina inlägg i ämnet. Vi skall träna lederskap :confused: tror jag...

P

Pelle_P

Läs boken,det är Antti som skrivit den,och han vet vad han talar om.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
2 191
Skola&Jobb Jag har funderat på en sak och har nu kommit till slutsatsen att det skulle vara oerhört intressant att höra hur ni andra resonerar...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
16 970
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
25 869
Anläggning Är så i valet och kvalet om vilket beslut att fatta. Har älskat hästar hela livet men som barn blev det "bara" ridskola då föräldrarna...
Svar
8
· Visningar
2 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXLIII
  • Råd o hjälp
  • Bli frisk från depression

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8
  • Vad hände med doodlarna?