Rundsytt träns där även nosgrimman är rund?

pinky

Trådstartare
Finns det? :confused:

Ja, jag har spanat in Hööks, men jag har kommit på att jag nog vill ha ett klassiskt delat nackstycke med spännet "dolt" där uppe.

Har bara hittat träns som är jättefina och nätta, men nosgrimman är en enda stor, bred blaffa i ansiktet på hästen. Jag vill ha ALLT så tunnt som möjligt... :D
 
Sv: Rundsytt träns där även nosgrimman är rund?

Jag köpte....för lääängesedan....en lös sådan nosgrimma som är rundflätat och jättefin och jag tycker att det är jättefint!!!!!
 
Sv: Rundsytt träns där även nosgrimman är rund?

Beställ precis det du vill ha hos en sadelmakare/läderhantverkare!
 
Sv: Rundsytt träns där även nosgrimman är rund?

Jag har dels ett svart rundsytt med rundsydd engelsk nosgrimma, dels ett ljusbrunt rundsytt islandsträns med rundsydd remontnosgrimma....
 
Sv: Rundsytt träns där även nosgrimman är rund?

islandstränsen är rundsydda i även nosdelen om du tittar en syund så finner du. jag har rundsytt med remontgrimma som dock inte är rundsydd...
 
Sv: Rundsytt träns där även nosgrimman är rund?

Har ett sånt. Eller rättare sagt, jag sålde det häromdagen då jag har en känsla av att ponnyn inte kommer att använda det något mer :(
 
Sv: Rundsytt träns där även nosgrimman är rund?

Var det bra kvalitet på tränset? Jag har själv inte tänkt att köpa ett då jag redan har sjukt många olika träns hemma, men ifall dom andra undrar som läser denna tråden. Ojdå, har du sålt ponnyn eller har det hänt något?
 
Sv: Rundsytt träns där även nosgrimman är rund?

näe, vaddå? har hon blivit så dålig? :(
 
Sv: Rundsytt träns där även nosgrimman är rund?

För brett! ALLT ska vara runt... ;)

Men det var en himla trevlig sida, sparar den. :)
 
Sv: Rundsytt träns där även nosgrimman är rund?

Jo, den möjligheten finns ju alltid, men det brukar bli något billigare att köpa färdigt, så jag börjar med att leta. :)
 
Sv: Rundsytt träns där även nosgrimman är rund?

Jo, islansträns brukar vara fina. :)
Men de har oftast stora krusidulliga mässingsspännen, och det vill jag inte ha... Möjligtvis om de var vanliga ovala spännen, men de där "taggarna" på spännena som brukar vara är alldeles för krafsigt för min smak.

Men som sagt, ett islandsträns är helt ok om det matchar mina övriga krav på stilrenhet! Och remontgrimma är också bra. :D
 
Sv: Rundsytt träns där även nosgrimman är rund?

Fast det liknar ju Hööks, med vanligt slätt nackstycke och sidostyckenas spännen nere på sidorna. Eller syns det bara dåligt på bilden? :confused:
 
Sv: Rundsytt träns där även nosgrimman är rund?

Jag har ett Jacson träns till min isis-påg och det är super fint utan massa krusiduler. Rundsytt dessutom.

Jacson, svart läder med mässingsspännen....
 
Sv: Rundsytt träns där även nosgrimman är rund?

Hittar det inte på deras hemsida... :confused:
 
Sv: Rundsytt träns där även nosgrimman är rund?

Ja jag har ett. Det är från Schumacher och specialbeställt. Tror att det kostade över 5000. :smirk:
 
Sv: Rundsytt träns där även nosgrimman är rund?

300111.jpg

Det här har ju rundsydd nosgrimma också, från hööks!
 
Sv: Rundsytt träns där även nosgrimman är rund?

Gaaaah!! :eek: :eek: :eek:

Nä, då minskar jag hellre på mina krav... :D ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 169
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 988
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 497
Senast: Imna
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp