Rundsytt träns -för/nackdelar?

H

Hermione

Hej! Är det någon här som har erfarenhet av ett rundsytt träns? Vilka delar i tränset var rundsytt? Hur upplevde du tränset? För och nackdelar med det??
 
Jag syr mina egna träns o framförallt rundsydda, då jag tycker de ligger bäst o är snyggast! Pannband o nosgrimma är platta, men alla andra remmar är runda, spännena placerar jag i nacken, på ett bekvämt sätt för hästen. Jag kan inte se några nackdelar, möjligtvis om man har en häst som är känslig bakom öronen, då spännena ligger där.
se bild på de jag har rundsytt du får leta lite, bland fotona, har inte namngett dem... :o
 
jättesnygga var dom dina träns!

har du haft lädersymaskin när du gjort dom?
 
Såg att du bor i stockholm...
Syr du på beställning? Tycker rundsytt är fint och jag söker ett nytt träns med remontnosgrimma men det är störtsvårt att hitta... för att inte tala om rundsytt.. :( :mad:
 
Jag tycker att rundsydda i många fall kan vara lite klumpiga, i alla fall för min hästs lilla plutthuvud :). Men det beror säkert på vilket märke och prisklass, Passiers rundsydda är ju helt annorlunda möt Hööks rundsydda till exempel :)
 
Jag hade ett rundsytt på hästen jag red innan och det satt jättebra. Jag hade nackludd för att spännet inte skulle skava i nacken eftersom han rätt så lätt fick skav.
 
Vad fint det var! :bow: Jag vill också ha ett rundsytt träns, ett tobaccofärgat... Finns ju inte nånstans! Syr du på beställning? :confused:
 
ett bra rundsytt e ju smidigare för hästen eftersom spännet sitter i nacken,dessutom e du ju så snygga :love: :love:
 
Det är riktigt snygga träns! :)
Jag ställer samma fråga som flera innan; syr du på beställning tro?? :smirk: *hoppas*
 
Jag kan ta beställning, jag är halvt om halvt lärling hos mammas sambo som är sadelmakare.Vi har ett sadelmakeri på gården. Det mesta är gjort för eget bruk till mina hästar. Enda nackdelen med att tillverka är att det blir väldigt dyrt för köparen.. ett rundsytt träns ligger på ca 3-4000 kronor :eek:.Och det är billigt!! Hantverk är kostsamt med både läder o arbete (är mer än vad man tror) men ni som är intresserade kan nå mig på min mail för mer information.

mvh
 
Jo, jag misstänkte att priset skulle ligga där någonstans. Ska bara spara lite pengar först! Är himlans sugen på ett rundsytt träns... :d
 
Vad du är duktig :), gillade det bruna men själv skulle jag vilja ha lite bredare nosgrimma :d...och rundsytt pannband tror jag.
 

Liknande trådar

Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
123
Utrustning Fick med en massa extra remmar med tränset och gissar att det är remmar för att kunna rida bettlöst? Tänker jag rätt? Har inte hunnit...
Svar
2
· Visningar
456
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Mitt dilemma: Hööks träns Lingus är tillåtet att tävla WE på och jag gillar modellen men inte kvaliteten på lädret. Jag "gjorde" därför...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Emiro
·
Utrustning Nu har jag för 3e gången på lite över 3 år blivit lurad på ett rundsytt brunt träns från 3 olika svenska nätaffärer... 👿🤬😡 Så finns det...
Svar
13
· Visningar
1 067
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp