I
Isis
Hjälper en tjej med henne kallblodstravare som är väldigt dominant och ranghög. Han har börjat springa över en genom grinden när man ska släppa ut honom i hagen. Det finns ingen hejd på honom. Står man mitt i vägen så ligger man platt på marken efteråt. Har testat med att vifta med repet framför honom. Har även gett honom ordentliga smällar på bringan då han springer över mig. Inget hjälper! Har testat att gå fram och tillbaka genom grinden tills han går lugnt.
Backar man honom blir han sur och petar man honom i sidan när man vill att han ska flytta på sig under träning så blir han bara irriterad.
I övrigt när vi är ute på promendar och jag inte br honom om något så går han lugnt och stilla efter mig och stannar när jag stannar. Då visar han inte ens någon tendens till att vilja gå på mig.
Det är även några barn som hanterar honom ett par dagar i veckan och dom har börjat med att släppa honom innan grinden för att inte bli översprugna.
Nån som har någon idé på vad jag ska göra med en sån häst?
Kanske bör meddela att han har varit misshandlad och är väldigt känslig för många saker.
/Isis
Backar man honom blir han sur och petar man honom i sidan när man vill att han ska flytta på sig under träning så blir han bara irriterad.
I övrigt när vi är ute på promendar och jag inte br honom om något så går han lugnt och stilla efter mig och stannar när jag stannar. Då visar han inte ens någon tendens till att vilja gå på mig.
Det är även några barn som hanterar honom ett par dagar i veckan och dom har börjat med att släppa honom innan grinden för att inte bli översprugna.
Nån som har någon idé på vad jag ska göra med en sån häst?
Kanske bör meddela att han har varit misshandlad och är väldigt känslig för många saker.
/Isis