Russ tråden

urkella

Trådstartare
Har inte sett att vi har någon sådan :)

Det måste väl finnas lite folk här som har ett russ eller två ?

Jag får i Januari hem min då blivande hingståring från Gotland. Mina planer med honom är att han ska bli så allround det bara går. Ska behålla honom som hingst för att försöka få honom godkänd. Han ska få testa på ponnytrav & ridas in och hoppas hitta någon liten unge som kan tävla honom är han har åldern inne. Men främst kommer han få gå i vanlig körning :)

Här e Wix f. -12 e: Whisky 594 u: Eld 4548 ue: Acke 476

Wix_041.jpg


Vetlanda12_Wix_085.jpg


Vetlanda12_Wix_280s.jpg
 
Sv: Russ tråden

Åh, vad fin!

Tycker det är synd att russen blivit lite bortglömda, idag är det bara welshar och ridponnyer som gäller, trots att russen i många fall blir jättefina barnponnyer.

Jag har lite lösa planer på att köpa ett fint sto, åka på lite premieringar och sånt, och kanske så småningom föda upp med inriktning på hoppning, istället för trav.
Men det kanske är som att svära i kyrkan iofs. :D

Ska bli kul att se alla russar!
 
Sv: Russ tråden

Visst e han :love:

Ja tyvärr så har de blivit det, jag tycker russen är mycket mer personliga och roligare än welshar och alla ridponnyer då de har lite mer djävulskap för sig så man måste jobba lite mer med dom :D Tycker jag låter som bra plan russen ska ju vara väldig allrounda men de behöver bara komma u och synas lite mer :)
Min killes farfars far tävlade tex på sin tid både i trav, medelsvår körning, SM i fälttävlan, LA hopp & LB dressyr vilket jag tycker visar att de är bra på mycket :D
 
Sv: Russ tråden

Jag har ett gotlandsruss som jag hoppas kan bli en riktigt bra körhäst. Hon är än så länge min mest okomplicerade unghäst även om hon har ett jävla humör. Hennes bästa sida är att när det blir tungt och jobbigt så kämpar hon igenom det. Hon rör sig även helt ok även om det inte är nått flashigt.

63759_3988269541199_972877616_n.jpg
 
Sv: Russ tråden

Jag hade en russkorsning när jag var yngre :) Sålde honom dock när jag var 15 och sedan några år tillbaka så finns han inte mer :(

Bilden här är tagen när jag återförenades med honom för en ridtur kanske 7 år efter att han såldes.

SDC10228.jpg
 
Sv: Russ tråden

*puttar upp*

Måste väl finnas mer än jag och fjordtokan som äger russ här eller som EmmaB.. som haft ett ?

Så här ser min lilla Wix ut för stunden, jag tycker han ser väldigt långbent ut för att vara russ men det kanske de gör när de är små :D
Märkt att det är mer "hitta på skit" i honom än miniatyrerna, men han lyssnar samtidigt och tar åt sig väldigt lätt.
Här om dagen när jag gick med honom for han runt utanför hagen så fick då säga till honom ett par gånger, idag gick han snäll som ett lam och inte en tillsyn till bråk :D Längtar tills man ser hur han ser ut i sommarpäls :d

dsc_8138_51374dbaddf2b33591ccc788.jpg


dsc_8116_51374dab9606ee3c9ee60073.jpg


dsc_8215_51374de5ddf2b33574e07698.jpg


dsc_8232_51374eb5ddf2b33574e076b4.jpg
 
Sv: Russ tråden

Ja jag har två stycken som blir 3år i år. Tänkte försöka visa dem båda i sommar då de fortfarande är hingstar.

De är båda lojstahed föl och är e. Lego-Lasse. De rör sig väldigt trevligt och är världens snällast att hantera
 
Sv: Russ tråden

Jag har två russ :)

Menthol, gulbrun valack e. Juping 517 u. Mega 4112 ue. Helios 373. Han är visad på utställning med 39 poäng, och har deltagit på kvalitetsbedömning med medelmåttiga poäng :D

IMG_0124.jpg


Han är inriden och inkörd, och har precis börjat tävla hoppning. Planen är att debutera i sportkörning i vår.

menthol.jpg


Sedan har jag Mormors Kulla Gulla 5344 e. Helios 373 u.Gummy 4638 ue. Ripadals Benny 398. Hon är visad på utställning och premiering med 41 poäng båda gångerna, och fick Diplom som treåring. Hon har deltagit på treårstest och fått 8:or rakt igenom, och tilldelades då utmärkelse både som lovande gångartsponny och lovande hopp-ponny.

IMG_9361.jpg


I år ska hon få föl om allt går som planerat, och så ska hon genomföra KBI. Sedan är planerna körhäst och hopphäst i några år, därefter blir det fölboxen igen!
 
Sv: Russ tråden

Vilken snygging!

Kul tråd! Älskar russ. Underbara små juriga varelser men väldigt många egna ideer... haha.
Idag är det lite större hästar som gäller för min del men första ponnyn jag fick (år 2000) var ett russ vid namn Pysen. Fortafarnde den mest underbara ponnyn jag någonsin haft att göra med. Tävlade upp till FEI dressyr och hoppade som en gud (fast matte var en mes så tävlade bara L:C).

Han är ganska snygg :D:

 
Sv: Russ tråden

Jag har också två russ från Lojsta f- 10 e. Lego-Lasse.
De är inkörda och ska ev. gå treårstest i år.

SAM_0125.jpg


SAM_0178.jpg
 
Sv: Russ tråden

Kan min ponny få vara med här trots att han bara är hälften russ?

Han blir 21 nu i sommar, och trots åldern har han en hel del hyss för sig.
Kan tyvärr inte lägga upp bild då jag inte vet hur man gör :eek:

Han är efter u:Mylona & ue:Riapals Bylon 346
 
Sv: Russ tråden

Hade tidigare ett russ. Underbar ponny! Busig men snäll.

Ska definitivt köpa Russ igen, någonting :) :)
 
Sv: Russ tråden

kl
har inget russ själv men ridskolan hade bara russ när jag var liten :love: super fina ponnyer med härligt temperament.

favoriten när jag var liten var en liten borkfärgad häst som var en riktig sur kärring i boxen men riktigt trygg att rida med en fin gunghäst galopp :D.
vore de inte så små och jag en 20kg lättare så hade jag gärna suttit upp på russen igen :p.
 
Sv: Russ tråden

kl

Kul med en russtråd!
Jag börjar bli lite sugen på ett russ faktiskt. Jag börjar mer och mer inse att ridningen inte är något för mig, jag vill bara ha en kompis att pyssla och promenera med. Men jag tror att om andan faller på så skulle jag nog kunna rida på en lite större russing också :angel:
Har snokat runt lite och inte hittat allt för många russ till salu, men nu ska jag ju inte köpa en än då, men iaf...:D

Vore kul med en från Lojsta, har själv varit där och tittat en gång - klappat alla underbara fölisar och fina mammor. Vi var där på skolresa och hade turen att få vara med när de fick havre och ALLA hästar kom dit :love:
 
Sv: Russ tråden

Ett russ eller två? Nja, snarare en hel hop. Två dräktiga ston, en valack, en godkänd hingst och en treårig unghingst. De körs mest men de har gjort treårstest och två av dem har fått gångartsutmärkelse. Just nu är det stort fokus på treåringen som löshoppas inför treårstest. Mycket häst i ett litet format!
 
Sv: Russ tråden

Imorgon så blir min lilla stoflock komplett då vi tar hem ett russinsto :love:

Hon är född 2011 och tja jag gör som vanligt, hämtar hem osett :D
 
Sv: Russ tråden

9C398A5D-D974-4039-8393-7B8F5D8F397E-9168-00000A27CE135C0F_zpsddfa8a46.jpg


Lilla fröken heter Lime och är envis som en gris. Iaf i 15min :love:

Hon och min andra 2011:a älskade varandra direkt :)
 

Liknande trådar

Avel Är det någon hör inne som känner till något om de sk "Bysingsbergsrussen" och deras ättlingar? Bysingsbergsrussen föddes upp av Arthur...
Svar
2
· Visningar
1 492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp