Rutiga ridbyxor?

slant98

Trådstartare
Hur omodernt är det? Har återupptagit ridningen efter flera års uppehåll, har enbart rutiga ridbyxor som jag var väldigt stolt över en gång i tiden, skitsnygga var dom ju!! Ett par blårutiga och ett par grönrutiga 😁 Känner mig hyfsat ensam med dem idag 🙈🙈🙈
 
Har några rutiga ridbyxor (blå, röda, pepita, rosa) som jag använder. Tycker det är snyggt med rutiga brallor så bryr mig inte om vad som är modernt eller inte. Håller med karamelldrottningen att det är roligare att inte se ut som alla andra - så kör på med dina brallor:up:
 
Hur omodernt är det? Har återupptagit ridningen efter flera års uppehåll, har enbart rutiga ridbyxor som jag var väldigt stolt över en gång i tiden, skitsnygga var dom ju!! Ett par blårutiga och ett par grönrutiga 😁 Känner mig hyfsat ensam med dem idag 🙈🙈🙈
Nej för bövelen!!!!
 
Hur omodernt är det? Har återupptagit ridningen efter flera års uppehåll, har enbart rutiga ridbyxor som jag var väldigt stolt över en gång i tiden, skitsnygga var dom ju!! Ett par blårutiga och ett par grönrutiga 😁 Känner mig hyfsat ensam med dem idag 🙈🙈🙈
Underbart med lite uppiggande rutor!

Jag tycker det är väldigt tråkigt nu med alla tights och all silikon.

Jag hade, på 90- talet, ett par mossgröna helskodda pikeur i manchester. Underbara ridbyxor!

Om de inte mystiskt försvunnit hade jag haft dem ännu.

Jag älskade dem och det finns inga att köpa numera!

😥

20201219_205537.jpg
 
Hur omodernt är det? Har återupptagit ridningen efter flera års uppehåll, har enbart rutiga ridbyxor som jag var väldigt stolt över en gång i tiden, skitsnygga var dom ju!! Ett par blårutiga och ett par grönrutiga 😁 Känner mig hyfsat ensam med dem idag 🙈🙈🙈
Jag köpte ett par rutiga för några år sedan, mest för att de var billiga, men har faktiskt fått kommentar från någon att hon hade velat köpa ett par likadana ;)

När det gäller gamla ridbyxor så håller jag dock på att långsamt gå över till nyare par - efter att ha haft ett par med helskoning i silikon kan jag inte rida längre med mina gamla tygskodda :p
 
Rutigt är snyggt tycker jag :) uppskattar när folk följer sin egen smak och har kläder som passar dom och deras egna estetiska öga istället för att klä sig för andra. Får även mer respekt för personer som vårdar sina ägodelar och använder det man redan har ist för att köpa nytt. Så mao kanske det är ute men tycker du om det så kör på 👍👌
 
Lite OT, men ändå...

Vad är det med denna hype för silikonskoning?

Jag tycker bäst om mocka eller daewoo, eller vad det heter. Det blir lagom friktion och det påverkar inte sadeln.

Nu ser jag att silikonet inte ser så bra ut på sadeln. Det blir märken. :nailbiting:
Jag har aldrig varit med om att det blir bestående märken på sadeln?

Men poängen med silikon är ju att det är mindre svettigt och stelt än annan mer traditionell skoning.
 
Lite OT, men ändå...

Vad är det med denna hype för silikonskoning?

Jag tycker bäst om mocka eller daewoo, eller vad det heter. Det blir lagom friktion och det påverkar inte sadeln.

Nu ser jag att silikonet inte ser så bra ut på sadeln. Det blir märken. :nailbiting:
I mitt fall har jag aldrig gillat traditionell skoning, jag tycker det känns stelt och obekvämt. Jag har inte haft några problem hittills med att silikonen påverkar sadeln.
 
Om man har nåt tillräckligt länge blir det retro och coolt! Kolla bara på alla tvåfärgade pannband som finns nu som man flätade själv med plastremsor som liten.
Har även sett manchesterridbyxor i nån katalog nyligen, känns som man är tillbaka i 1993 :D
Nostalgi!! Flätade hur många som helst..
 
Rutigt är ju jättesnyggt!
men jag är helt fel person om det är modernt eller inte antagligen inte🤣 men känner igen det här med glapp mellan sina egna ”glansdagar” och dagens ridsport och tillhörande prylar..! Herregu jag blir så trött, det finns hundraelva val oavsett om det är vilka broddar ponnyn ska ha (är numera ponnymamma) täcke... för att inte tala om bett.. en djungel.
man själv hade ett bett, tvådelat, två broddar på vintern och inga snösulor, typ inga benskydd, vojlock sydd i slöjden.. ridhjälm ett par ridbyxor och nån jacka som var för gammal/ful för skolan🤣 men vi hade väldigt kul med hästarna🐴❤️
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 431
Senast: Hedinn
·
Ridning Jag vet inte om detta är en jättedum fråga för er som är lite mer rutinerade – men galopperar ni ute även under vintern? Jag har nyligen...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 843
Senast: Sar
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 988
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 841
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp