Rycka lång man?

Lupino

Trådstartare
Jag har ryckt en hel del man förr i tiden, nu ska jag ta tag i en man som är ca 30-40 centimeter och en sån lång man har jag aldrig ryckt.

Jag funderar på om man kan rycka en sån lång man - finns det tillräckligt med hår som är ”rätt” längd (jag tänker mig 15 cm ca)?

Jag ser framför mig att alla hår är typ lika långa och det därmed inte går att rycka som en kortare man. Tänker jag helt fel?

Är rädd jag står där med en häst med jättetunn man som inte blivit kort nog.
 
Jag ryckte manen på min Haflinger 😎 klippte först och sedan ryckte Endel i första etappern. Nu nån månad senare ryckte jag ur hela och det blev helt ok. Lite luftig men den ska få växa ut lite och tjocka på sig så kan jah klippa nästa gång. Hoppa den blir jämntjock nu. 👌🏻
 
Jag klipper och tunnar ev ut sen på såna hästar. Det blir snyggast så och går fortare. Skönt för både häst och människa.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
798
Senast: Praefatio
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: Ajda
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 437
Senast: iNHALE
·
Hästvård Lång historia kort, vi köpte en ponny förra hösten så detta har varit vår första sommar. Och det har varit en jobbig sommar. Han har...
Svar
0
· Visningar
512

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp