Bukefalos 28 år!

Rycka man på kallblod?

D

dolphinsmile

Jag vet att de i princip tabu att rycka eller klippa manen på ett kallblod. Men min märrs man börjar blir alldeles för lång och tjock för att man ska kunna hålla den fin på ett bra sätt.. Märks att det är tungt åt henne också. Luggen är t.ex. så lång att den nästa åker ner i maten när hon äter. :crazy:

Så vad tycker ni? Kan man rycka manen litegrann och toppa luggen med gott samvete?

Här är damen

index.php
 
Sv: Rycka man på kallblod?

det tkr jag absolut. Framförallt luggen. Det ska inte besvära hästen.

så enligt mig: klipp/ryck på hehe :D
 
Sv: Rycka man på kallblod?

Jag instämmer med ovan talare; ansa man & pannlugg om det finns ett behov. Hästen skall inte ha besvär av sin frisyr :)
 

Liknande trådar

Gnägg Jag satt i bilen häromdagen och funderade lite över min man och hans personlighet. Jag svävade iväg i tankebanor och helt plötsligt hade...
2
Svar
34
· Visningar
2 412
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej! Jag har två egna hästar, en av dom är min nya haflinger. Hennes man,svans och lugg är lite halvt sådär i kvalitet eftersom förra...
Svar
8
· Visningar
1 595
Senast: Gimlan
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 711
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp