Rycker åt sig frambenet när jag lyfter

O

Opi

När jag skall krafta framhovarna drar han till sig höger framben regält varje gång. Framåt så att jag knappt kan hålla det kvar. Detta gör han kanske 2 ggr sedan slutar han när jag håller emot. Några tips? Har han ont i sulan kanske eller, kota, knä?? Detta bara på höger, inte vänster. Skall tillägga att han operat höger knä bak i mars, kanske tvingas han ta mer belastning på det benet när jag lyfter och det är därför han protesterar?
 
En häst jag skötte förut gjorde precis sådär, han stampade ner hoven så fort man tog upp den. Det visade sig att han hade ont i ryggen och ett bakknä. Så jag tror det är mycket möjligt att det är pga att din häst har lite ont i sitt högra knä som han gör sådär.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 298
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 018
Kropp & Själ Såå.. För fyra dagar sedan fick jag en hästspark på utsidan av vänster knä. Inte så hård tänkte jag, det löser sig. Men den verkar ha...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp