Rycker ni håret i hundarnas öron?

Rycker ni håret i era hundars öron?

  • Ja

    Röster: 12 27,9%
  • Nej

    Röster: 31 72,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    43
Jag kommer aldrig ihåg om man får länka eller inte, men jag är hyfsat säker på att jag köpte mina på Häromi. De kallar sina för "trimkondom finger". :)

Trimtutor, trimkondomer etc brukar de kallas för. Finns i välsorterade hundaffärer eller på många ställen på nätet. Jag har sådana när jag trimmar mina hundar (alltså rycker päls). Det ger avsevärt bättre grepp.

Får försöka hålla utkik när jag är förbi nån djuraffär. Att jag inte tänkt/hört på såna under alla dessa år?
 
När jag hade lagotton fick vi rycka håret i öronen, gick ganska lätt, och han verkade inte tycka det gjorde ont eller hade problem efteråt. Tog dock bara det värsta med fingrarna, satt liksom inte med pincett och drog exakt varje hårstrå.
Om man inte rycker växer håret i öronen igen vilket gör att det blir instängd luft i örat och risken för öron inflammation och andra problem pga det ökar.
 
Rottisen jag har nu, Princess Diva, behover ha sina oron klippta eller ryckta nar det ar fuktigt och blott ute, eller nar hon simmar (hon alskar att bada). Hon HATAT att nagon haller pa i hennes oron, men da det galler att halla fast henne och peta i oronen eller att hon far oroninfection ... sa jag petar. :cautious:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 309
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 047
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 692
Senast: Rie
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 598
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp