Bukefalos 28 år!

Rygg gymnastik

WhoIsItAgain

Trådstartare
Fyll på med mer tips. Dessa har jag kommit på.

*Klättring
*Cavalettiarbete
*Tömkörning

Vill gärna få mer tips. Handlar om att muskla upp en rygg som är svag för tillfället. Har tappat muskler efter en skade och viloperiod.
 
Sv: Rygg gymnastik

Viktigt att träna magen också :idea:

Fick tips av min massör att klappa(slå lätt) under magen på hästen. Till en början i ganska snabb takt och ganska lätta slag = tränar ytliga magmusklerna
Sedan när de ytliga blivit lite starkare, även i långsammare takt och med lite hårdare slag = tränar djupare magmuskler

Och med slag menar jag klappar, däng inte upp hästen ;)

Ryggen kan man också stimulera genom att lyfta hästen under magen med några fingrar i mittlinjen.
Man kan även trycka lätt på var sida om svansroten så att hästen skjuter rygg.

Löshoppning :bump:

Så jobbar vi iaf :banana:
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst står på klinik med opererat öga efter att ha petat in en pinne i det. Det är femte gången hon lyckas skada ögat, dock första...
Svar
11
· Visningar
752
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 087
Senast: Badger
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 878
Senast: Habina
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 669
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp