"Rygg"-ont tidigt i graviditeten?

Tillit

Trådstartare
Ja alltså, undrar en liten sak.

Jag är nu i vecka 9 (8+2) och har ont i ryggen.
Eller, ryggen och ryggen, snarare inuti rumpan/låren, i ljumskarna samt i ryggslutet/svanken..
Äsch, det är lite svårt att beskriva exakt var det sitter, men det gör ganska så ont, och efter en dag med hundpromenader, städning och diverse andra grejer så märks det verkligen att benen sitter fast nånstans!

Undrar lite grann vad det beror på, om det är vanligt? Trodde dessa problem var något som kom senare i graviditeten?

Tack// Tillit
 
Sv: "Rygg"-ont tidigt i graviditeten?

Om du har otur kan det vara foglossning som börjar.. Hoppas för din skull att det inte är det!
 
Sv: "Rygg"-ont tidigt i graviditeten?

Jag hade jätteont i början. Jag kunde inte ens gå med ryggsäck. Efter ett par veckor stabiliserade det sig och jag hade inte ont i ryggen mer. Troligtvis blev det så för att relaxinet (visst heter hormonet så?) började mjuka upp.
 
Sv: "Rygg"-ont tidigt i graviditeten?

Jag hade jätteont i början. Jag kunde inte ens gå med ryggsäck. Efter ett par veckor stabiliserade det sig och jag hade inte ont i ryggen mer. Troligtvis blev det så för att relaxinet (visst heter hormonet så?) började mjuka upp.

Oh, hoppas det inte bli värre än så då!

Och jo, jag tror också det heter relaxin:laugh:
 
Sv: "Rygg"-ont tidigt i graviditeten?

Jag hade också jätteont första veckorna. Sen gick det över (runt v 14-17 tror jag) och sen kom det tillbaka bara precis sista veckorna. Ta det lugnt bara och gör så lite som möjligt som gör ont.
 
Sv: "Rygg"-ont tidigt i graviditeten?

Ja alltså, undrar en liten sak.

Jag är nu i vecka 9 (8+2) och har ont i ryggen.
Eller, ryggen och ryggen, snarare inuti rumpan/låren, i ljumskarna samt i ryggslutet/svanken..
Äsch, det är lite svårt att beskriva exakt var det sitter, men det gör ganska så ont, och efter en dag med hundpromenader, städning och diverse andra grejer så märks det verkligen att benen sitter fast nånstans!

Undrar lite grann vad det beror på, om det är vanligt? Trodde dessa problem var något som kom senare i graviditeten?

Tack// Tillit


jag känner igen den där smärtan. inte alls kul. jag är i vecka 8. började känna det i början av vecka 7.. men det har blivit lite bättre, ibland iaf.. men det gör ju inte saken bättre att jag jobbar inom vårde.. usch., hoppas det går över snart..
 
Sv: "Rygg"-ont tidigt i graviditeten?

Okej, skönt att höra att det inte är ovanligt iallafall:)

Jag försöker tänka på vad jag gör, inte lyfta tungt och så, men det är som att det nästan kommer helt bara av att jag är uppe och rör på mig, går och så.


Men det går väl över, hursom så är det väl värt den smärtan, det underbara att ha en skatt i magen!:love:


Saffran: Vi får hålla ut tillsammans du och jag, och vi gör det ju inte i onödan om man säger så:laugh:
 
Sv: "Rygg"-ont tidigt i graviditeten?

Jag började känna av fogarna i v.8 (De bakre som sitter nedanför svanken) i v.12 blev jag sjukskriven.
 
Sv: "Rygg"-ont tidigt i graviditeten?

jag hade oxå en del ryggvärk i början, främst bak vid svanskotan men det försvann runt v 13 nu är jag i v 22 och det har inte kommit tillbaka så håller tummarna för tat det inte ska göra.
 
Sv: "Rygg"-ont tidigt i graviditeten?

jag hade oxå en del ryggvärk i början, främst bak vid svanskotan men det försvann runt v 13 nu är jag i v 22 och det har inte kommit tillbaka så håller tummarna för tat det inte ska göra.

Hoppas det är samma här, går in i vecka 10 snart så då är det ju inte så långt kvar;)


Pmm: Aj då, låter inge vidare..hoppas inte det är det jag råkat ut för! :crazy:
 
Sv: "Rygg"-ont tidigt i graviditeten?

Pmm: Aj då, låter inge vidare..hoppas inte det är det jag råkat ut för! :crazy:

De värsta är ju att jag fortfarande har ont, och att det blev värre efter förlossningen :crazy: Nu är det dock inte så farligt. Som i början när jag var gravid ungefär.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 524
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 387
Senast: Karminnie
·
J
Hästvård Hej, har en 9 årigt fullblod. när hon kom till mig var hon nästan helt omusklad och de muskler hon ändå hade var väldigt spända, hon...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Breccia_
·
M
  • Låst
Övr. Barn Snälla allvetande bukisar: inte kan man väl få foglossning redan i v 12 under första graviditeten?:crazy: Eller är det nåt annat? Jag...
Svar
11
· Visningar
1 496
Senast: Mariell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp