Ryggmuskler

K

Klovis

Veterinären var ute för att raspa tänder häromdan. Passade på att fråga om damens hull. Veterinären tyckte hon såg fin ut, fint musklad osv men att hon behövde mer ryggmuskler. Hur tränar vi detta? Har tillgång till paddock men rider mest i skogen just nu på grund av snön... Vill verkligen att min häst ska vara rätt musklad. hur göra för att träna ryggen?! :bow:
 
Sv: Ryggmuskler

Har haft samma problem, dvs dålig ryggmuskulatur. Nästan obefintliga "fileér" när vi köpte henne.
Lite tips som vi fick av Equiterapeuten:
- Ut i skog o mark o klättra backar
- Passa på att kliva i den djupa snön nu när den är kvar.
- Rid brevid stigen så att hästen får lyfta benen över grenar mm
- Rygga
- Öppna o sluta
- Bomövningar
- Tömkörning

Lycka till!:banana:
 
Sv: Ryggmuskler

Glöm inte se över sadeln också.Fel sittande sadel hämmar muskeluppbyggnaden .
Lycka till!
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 138
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Ge mig alla tips ni har för snart ger jag upp och säljer hästen. För snart två år sedan köpte jag min häst, han var då 2 år och kom...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 306
Senast: Lindah
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 602
Senast: Jiovedi
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 158
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp