Ryggskade eller scolios -og å ri barbak?

S

sleepy

Jeg blir ofte litt sliten midt i ryggen når jeg rir. Særlig ubehagelig kan det være å sitte ned i trav.

Men i dag red jeg uten sal, og travet masse! Og så var jeg ikke sliten i ryggen i det hele tatt da jeg kom hjem!

Så jeg lurer på¨om det er bedre for ryggen min å ri uten sal? -Og når det humpet mindre for meg så må det vel ha vært bedre for hesten óg? Da jeg var mindre, altså før jeg visste om scoliosen, red jeg nesten alltid barbak; syntes det var best. Så det er kanskje best for meg? Eller. evt ri med bomløs?

Hva synes dere andre med ryggproblemer er best? Sånn rent bortsett fra faren for å ramle av, da :p
 
Jag har en rygg skada(har skrivit tråden om ryggproblem dolda handikapp) Jag rider ganska mycket utan sadel och blan annat när jag känner att jag håller på att bli dålig i ryggen. Rider jag med sadel då så blir jag jätte dålig men om jag rider utan sadel så blir jag nästan alltid bättre.
 
Interessant! :) Jeg har nemlig aldri tenkt over det før -eller rettere sagt; jeg har ikke turt å ri så mye barbak etter at jeg fikk vite om scoliosen! Men det er jo tydeligvis dumt av meg! ;)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
483
Senast: Freazer
·
Utrustning Jeg liker ri barbak uten padd, jeg liker å ri med sal, om den passer meg. Om hesten er for vid over ryggen eller salen (dressur saler)...
Svar
14
· Visningar
1 032
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Har provridd en hest som er rund over ryggen. Jeg red i en dressursal, som ikke passet meg og jeg får stort sett alltid vondt i hoftene...
Svar
2
· Visningar
441
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 002
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp