Rykten på jobbet?

TheRedLightning

Trådstartare
Vad hade ni gjort om ni var i min sits?

Jag jobbar som lastbilschaufför och har släpkortet också, däremot har jag inte fått köra med släp för att den rundan jag brukar köra behövs bara lastbil.
Jag tänkte inte så mycket på det i början, då jag tänkte att jag ville lära mig behärska lastbilen först innan jag hängde på ett släp.

Jag körde upp för CE December -12 och fick jobb i Juli -13, blev fastanställd nu i Mars -14.
De få gånger jag kört med släp under min anställning kan jag räkna på en hand, tre gånger hämtat släp på verkstad och kört raka spåret utan problem.
Igår var jag med ett släp och lastade ute på High Chaparral, inga problem mer än att ena backningen blev lite trixig då det började regna.

Nåväl, personligen har jag aldrig haft några bekymmer när jag kört med släp och idag fick jag höra av en kollega att en annan kollega hade kommit fram till honom och sagt att jag tydligen inte får köra med släp för att jag har kört sönder ett släp och det kostat 45 000 kr att fixa... ingen av kollegorna hade riktigt trott på det, då de vet att jag knappt ens kört med släp.

Ryktet stämmer inte heller och enligt vad jag har hört så har det kommit inifrån cheferna eller trafikledningen, men jag vet inte om det är sant eller om det är någon som bara har hittat på. Tycker det känns märkligt, för jag vill bli bättre på att köra med släp och får jag då aldrig göra det så kommer det bli pannkaka av alltihopa när det väl blir dags.

Vad hade ni gjort i en sådan situation?
Jag har grunnat på det här hela dagen och från att ha varit glad för att det gick så bra att köra med släp till att känna sig nedstämd för att jag tydligen inte duger eller något.. känns inte alls bra. :/
 
Nu ska jag komma med en trist uppmaning:

Skit i det!!!