Smoothi

Trådstartare
Rättegången har ett enormt intresse. Sänds live överallt. Hur tror ni det går för Johnny och Amber. Vem vinner? Tänk om Camille brädar Amber 🤔
 
Jag tror ingen av dom vinner på det då de valt att kabla ut det för allmänheten att se. Det vi får se är två djupt dysfunktionella människor som inte borde varit gifta med varandra genomgå en rättegång för att se vem som gjorde vad i deras förhållande. Det skadar båda två så hårt och det kommer vara svårt för dom att hitta jobb efteråt då deras bransch styrs hårt av image.

Det som är synd är att ingen av dom begriper vilken skada de åsamkat varandra och sig själva under de åren som de var tillsammans. Det som de egentligen skulle behöva båda två är hjälp att komma vidare via terapi och rehab.
 
Jag tror ingen av dom vinner på det då de valt att kabla ut det för allmänheten att se. Det vi får se är två djupt dysfunktionella människor som inte borde varit gifta med varandra genomgå en rättegång för att se vem som gjorde vad i deras förhållande. Det skadar båda två så hårt och det kommer vara svårt för dom att hitta jobb efteråt då deras bransch styrs hårt av image.

Det som är synd är att ingen av dom begriper vilken skada de åsamkat varandra och sig själva under de åren som de var tillsammans. Det som de egentligen skulle behöva båda två är hjälp att komma vidare via terapi och rehab.
Den som vinner kommer nog att få gott om jobb. Å andra sidan så behöver väl inte Johnny jobba mer iaf. Hela historien hände ju för flera år sedan och dom har ju fått hjälp eftersom deras terapeuter has took the stand sas. Sen kan man ju fråga sig hur mycket skådespeleri som sker i vittesbåset av Amber och Johnny
 
Skadeståndet till Johnny landade på ca 150 milj och efter div kvittningar hit o dit kan Johnny casha in 85 milj från Amber plus att ha blivit rentvådd och att juryn sagt att allt varit lögner från Amber och att hon iscensatt en del saker för att sätta dit Johnny trots vittnen från bla polis. Lögner ger ju inget förtroende för meeto rörelsen direkt
 
Skadeståndet till Johnny landade på ca 150 milj och efter div kvittningar hit o dit kan Johnny casha in 85 milj från Amber plus att ha blivit rentvådd och att juryn sagt att allt varit lögner från Amber och att hon iscensatt en del saker för att sätta dit Johnny trots vittnen från bla polis. Lögner ger ju inget förtroende för meeto rörelsen direkt
Förtal är väl inte detsamma som lögn?
Även sanna saker kan räknas som förtal om jag inte uppfattat det helt fel.
 
Det som för mig utan tvekan varit mest slående i hela den här historien är hur mycket kvinnohat och internaliserat kvinnoförakt som ligger och pyr både strukturellt och individuellt, och hur folk verkar njuta av att äntligen hitta en godkänd måltavla för dessa attityder. Äntligen en kvinna man har rätt att säga vad som helst om, äntligen en kvinna som ju faktiskt förtjänar det.
 
Det som för mig utan tvekan varit mest slående i hela den här historien är hur mycket kvinnohat och internaliserat kvinnoförakt som ligger och pyr både strukturellt och individuellt, och hur folk verkar njuta av att äntligen hitta en godkänd måltavla för dessa attityder. Äntligen en kvinna man har rätt att säga vad som helst om, äntligen en kvinna som ju faktiskt förtjänar det.
Jag har inte följt eländet men har fått exakt den känslan av det lilla jag inte kunna undvika. Resultatet kom upp på Studio 1 ikväll så det var då jag hörde det annars hade jag inte kunnat syna TS slirande på sanningen
 
Det som för mig utan tvekan varit mest slående i hela den här historien är hur mycket kvinnohat och internaliserat kvinnoförakt som ligger och pyr både strukturellt och individuellt, och hur folk verkar njuta av att äntligen hitta en godkänd måltavla för dessa attityder. Äntligen en kvinna man har rätt att säga vad som helst om, äntligen en kvinna som ju faktiskt förtjänar det.
Jag har tänkt på exakt samma.
Allt folk kan säga "haha där ser du att kvinnor bara ljuger."

En ny användare som startade denna tråden samma dag hen blev medlem.
 
Själv är jag less på att folk har en jävla massa åsikter om rättegången utan att ha kollat. AH är verkligen inget offer och jag tycker det är förjävligt hur man kan ljuga på det sättet hon har gjort. HON förstör ju för andra offer - och det är sinnessjukt att folk helt vill blunda för att även män kan vara offer.
 
Jag har tänkt på exakt samma.
Allt folk kan säga "haha där ser du att kvinnor bara ljuger."

En ny användare som startade denna tråden samma dag hen blev medlem.
Ja. Fast samtidigt så kommer folk med en sexistisk agenda alltid anpassa verkligheten för att passa agendan, statistisk och fakta och forskning be damned. Hur saker och ting faktiskt ser ut är egentligen inte relevant för dem. Lite som med flat earth eller klimatförnekare. Det är ideologin som är det väsentliga, verkligheten får anpassa sig för att rättfärdiga den. Att göra enskilda kvinnor till representater för allt som nånsin handlat om kvinnor och makt är ju ett så typiskt misogynt retorikgrepp, blir mest trött.

Ja, kollade faktiskt och det var lite intressant att den här medlemmen blivit medlem för ett tag sedan, men ändå startat en tråd med så starka trollvibbar.
 
Själv är jag less på att folk har en jävla massa åsikter om rättegången utan att ha kollat. AH är verkligen inget offer och jag tycker det är förjävligt hur man kan ljuga på det sättet hon har gjort. HON förstör ju för andra offer - och det är sinnessjukt att folk helt vill blunda för att även män kan vara offer.
Det var rätt uppenbart ett ohälsosamt förhållande från båda håll, men ja, hon har gjort alla misshandlade kvinnor i världen en stor otjänst med hela farsen. Skämmes tamefan!
 
Det var rätt uppenbart ett ohälsosamt förhållande från båda håll, men ja, hon har gjort alla misshandlade kvinnor i världen en stor otjänst med hela farsen. Skämmes tamefan!
Tycker fortfarande det är bra att rikta fokus tillbaka på att det är männen som misshandlar kvinnor som gör misshandlade kvinnor den stora otjänsten. En enskild kvinna vs. ett globalt strukturellt våld... nä, jag tycker inte den här personen är så himla relevant.

Men det är absolut i alla våldsamma mäns intresse att fokusera på henne och eventuella, oftast hypotetiska kvinnor som hon, som det största problemet i sammanhanget.
 
Tycker fortfarande det är bra att rikta fokus tillbaka på att det är männen som misshandlar kvinnor som gör misshandlade kvinnor den stora otjänsten. En enskild kvinna vs. ett globalt strukturellt våld... nä, jag tycker inte den här personen är så himla relevant.

Men det är absolut i alla våldsamma mäns intresse att fokusera på henne och eventuella, oftast hypotetiska kvinnor som hon, som det största problemet i sammanhanget.
Fast grejen är ju att hon ÄR relevant, det här har varit världsnyheter i flera veckor. Hon har hunnit göra enorm skada för misshandlade kvinnor runtom i världen, även om det givetvis är de misshandlande männen som borde bära den absolut största skulden. Det går liksom inte att komma ifrån.
Bara hoppas att världen knallar vidare nu.
 
Fast grejen är ju att hon ÄR relevant, det här har varit världsnyheter i flera veckor. Hon har hunnit göra enorm skada för misshandlade kvinnor runtom i världen, även om det givetvis är de misshandlande männen som borde bära den absolut största skulden. Det går liksom inte att komma ifrån.
Bara hoppas att världen knallar vidare nu.
Ja, jag förstår hur du menar, men jag menar att detta görs relevant av en misogyn diskurs.
 
Ja, jag förstår hur du menar, men jag menar att detta görs relevant av en misogyn diskurs.
Tycker väl iofs att den visar en toxisk del av feminism med. En feminism som tycker det är viktigare att backa kvinnor (vita ciskvinnor då) än att skydda offer.
"Systerskapet" är viktigare än allt, skit samma om vi kastar andra under bussen.

Tack men nej tack. Det är inte min feministisk.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 805
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 278
Senast: Hedinn
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 231
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 191
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp