Rymlig och "tung" barngunga?

Riru

Trådstartare
Vet inte om jag postar denna tråd på fel ställe men provar iaf.

Jag letar iaf efter en barngunga liknande dom som finns i lekparker, tunga gungor med stöd runtom. Jag kan bara hitta vanliga gungor i plast som gärna följer med när man lyfter ur barnet.. Så är krångliga plus att dom är för små för vår treåring som inte vill gunga i något annat.
Går dessa "lekplatsgungor" att köpa för privat bruk någonstans?
 
Lekolar har. Kontakta dem! Men det är verkligen svindyrt. Såna kostar nog ett par tusen.

Ja det var inte billigt haha. Får se om det finns något annat, den där gungan är verkligen precis vad jag letat efter men kommer ju inte användas så himla länge att det känns värt priset..
 
Nej det tror jag inte? Får du träflisor av köksbordet och stolarna också?

Nej men utemöbler och altangolv har jag fått flisor från nån gång. Tänker att trä utomhus blir mer känsligt om man inte tar in och ut varje dag så det skyddas från väder och vind.
 
Får kanske fundera ut något smidigt sätt att skydda en trägunga istället, Eller så får vi helt enkelt köpa en ny gungställning där det är enklare att ta av och på gungor, på nuvarande måste vi skruva och ha oss för att få loss.
 
Är det inte enklare att gå till en lekplats och gunga där i stället? Är ju inte så lång tid de behöver den typen av gunga.
 
Är det inte enklare att gå till en lekplats och gunga där i stället? Är ju inte så lång tid de behöver den typen av gunga.

Vi går dit och gungar, men vi är ju i trädgården också och där har vi bara en vanlig plastgunga för småbarn som har stöd runtom som treåringen självklart vill gunga i (och får inte plats så han blir upprörd och ledsen för att han inte får gunga). De andra gungorna vi har är inte intressanta. Och känns som en så tråkig grej att behöva bråka om.
 
Vi går dit och gungar, men vi är ju i trädgården också och där har vi bara en vanlig plastgunga för småbarn som har stöd runtom som treåringen självklart vill gunga i (och får inte plats så han blir upprörd och ledsen för att han inte får gunga). De andra gungorna vi har är inte intressanta. Och känns som en så tråkig grej att behöva bråka om.
Ah så stort barn? Då hade jag aldrig satsat på dyr gunga. De kan ju snart/redan gunga själv i stor gunga.
 
Ah så stort barn? Då hade jag aldrig satsat på dyr gunga. De kan ju snart/redan gunga själv i stor gunga.

Ja, och nej det är väl kanske onödigt. Men jag måste ändå hitta något som han kan få plats i men ändå har stöd. Trägungan på jollyroom tex är ju bara för inomhusbruk.
 
Hittade "Plasto" gunga på lekmer, är upp till fyra år så den borde duga. Får kanske bli en sån även om dom är skitfula och inte i trä :cautious:
 
Jag vet inte. Jag brukar tänka på utvecklingen främst tror jag. Inte på vad som är bekvämast.

Jovisst, men vi kommer liksom ingenstans genom att sätta honom på en gunga där han bara skriker och gråter heller. Det får vara hans eget val att använda andra gungor när han känner sig bekväm med det och tycker att det vore roligt att prova. Men vi har väl alla olika åsikter.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 066
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 815
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 828
Senast: EmmaW
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 015
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Fautras
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp