Rymmarbebis

B

**BORTTAGEN**

Jag tror jag blir tokig min snart fyra månader gamla islands-sto rymmer i stort sett så fort hon kommer in i hagen, det är roligast på utsidan.
Vi har över 6000 volt i trådarna och ändå sätter hon bara ner huvudet och går ut.
Finns det någon som har haft detta problem och vad gjorde ni då ?????????? :devil:
 
Hur många trådar har du? Vi har tre och den nedersta sitter ganska lågt... Än så länge har fölisen stannat där hon ska vara... :)
 
Vi har tre trådar den nedersta sitter ca 45 cm upp och hon stannar bara så länge att hon får en mjölkskvätt av mamma sen går hon ut igen. Jag hinner oftast inte in förrän jag måste ut och jaga den lilla igen, något roligare kan man ju syssla med
 
sätt upp en tråd till som e typ på 25 cm över marken vad för slags tråd har ni :confused:
 
Jag tror jag har löst problemet fölet har inte gått ut på två dagar nu, jag satte massor av plaststolpar mellan trästolparna och nu har hon hållit sig på insidan.
Hon fick två rejäla stötar sen har hon inte provat igen.
Hoppas att det håller i sig.
 
Min lilla bebis rymde första gången då hon var 3dagar gammal. Hur vet jag inte- men under tråden måste hon ju iaf gått, då den fortfarande var hel. Sto o föl vart på rymmen i 2timmar- men som tur var bor de på en ö, så de kom inte så långt, vi letade över hela ön, men så stod de på grannens hömark :) Efter detta hade lilla fölis lärt sig nåt nytt! Dessutom hade vi inte ström i den avdelning av hagen som gick vid altanen, så det hände ibland att hon smet igenom staketet och kom fram till oss då vi fikade :D Detta varade dock inte mer än i två veckor- sen fick hästarna flytta ut på en ny mark, med eltrådar anpassade även för får- vilket inte gav så mkt utrymme att krypa igenom tråden på :) Sen dess har hon inte rymt! Ett tag trodde jag att jag skulle få en hopplös rymmarhäst, men det löste sig bra!
 
Vårat föl smiter ut ur hagen och in i stallet... Han skiter fullständigt i vart mamman är... 6 dagar var han första gången jag såg det... han kan ju ha smitit tidigare också... en riktig buse e va han e :banana:
 
*ler* Men visst kan man inte sluta älska dem för det? De är ju så underbara... :love: Jag är glad att min fölis bor ett antal sjömil härifrån -så kan jag inte krama ihjäl henne :rofl:
 

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 927
Senast: JohannaB
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 161
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp