Rynkor i livet

karamelldrottningen

Trådstartare
Har fått några framträdande rynkor.
lika mycket positivt som negativt. Men frågan är hur ska jag förhålla mig till dessa? Mellan ögonbrynen och några pytte kråksparkar. Vilket är ett säkert ålderstecken. Jag jublar samtidigt som jag tänker vad gör ni där?? Ni är inte jag.
 
Det har aldrig stört mig.

Tänker att jag har aldrig någonsin stört mig på att mina hästar eller hundar har fått gråa strån eller andra ålderstecken. Så varför skulle mina egna störa?

Jag har inte heller närt nån önskan att vara UNG. Jag har jobbat ihop mina år och de har gett ig erfarenheter på insidan. Vad skulle vara bättre av att jag skulle se ut som någon som är 10-20 år yngre?

Dessutom är det en bransch med pengar i. Titta på rynkkrämer. De är ohyggligt dyra. Kilopriset är hisnande. Till väldigt liten bevisad nytta.

Hellre klär jag mig trevligt än ägnar energi åt slapp hud och rynkor.
 
Jag har fått en i pannan som jag haft länge men den har eskalerat. Märker mina rynkor blir mer framträdande på vintern och när huden blir torr. Den där i pannan är jag dock sugen på att göra något åt... ingen som ser den men jag stör mig fruktansvärt på den.

tänker aldrig på andras rynkor och om någon har rynkor kan jag tycka det är personligt men just min egna pannrynka är jag inte glad i.
 
Jag tänker att när jag väl får rynkor kanske jag äntligen slipper visa leg på systemet? 😂 Är snart 34...

Annars tycker jag att rynkor ger karaktär, och det är för mig positivt.

Hade en vän som hade glömt sin legitimation när vi handlade på systembolaget i somras. Kassörskan tvekade först men sen sa hon "Det är lugnt, jag ser" och pekade mot sina egna kråksparkar :D
 
Jag älskar mina rynkor, och jag trivs enormt bra med att vara över 50.
Tyvärr har jag inte fått gråa hår, bara en färglös beige ton, som jag är missnöjd med.
Men... Jag har en bra frissa, och hon får piffa upp mej med jämna mellanrum.

* Jenny *
 
Har fått några framträdande rynkor.
lika mycket positivt som negativt. Men frågan är hur ska jag förhålla mig till dessa? Mellan ögonbrynen och några pytte kråksparkar. Vilket är ett säkert ålderstecken. Jag jublar samtidigt som jag tänker vad gör ni där?? Ni är inte jag.
Jag ser mina rynkor och ärr som ett tecken på att jag lever. Har grå partier håret men det är livets gång.
 
Har fått några framträdande rynkor.
lika mycket positivt som negativt. Men frågan är hur ska jag förhålla mig till dessa? Mellan ögonbrynen och några pytte kråksparkar. Vilket är ett säkert ålderstecken. Jag jublar samtidigt som jag tänker vad gör ni där?? Ni är inte jag.
Rynkor gör mig absolut inget, de är charmiga och fina, tycker jag. Men - hänget.... Jag avskyr när skinnet börjar hänga kring kinderna, under hakan, på halsen. Det gör att jag ser sur och bister ut. Jag har till och med googlat ansiktslyftning under lokalbedövning (vill inte sövas) på grund av just detta. Jag vill inte se sur ut!!!
 
Jag kan villigt erkänna att jag har problem att acceptera mina åldersförändringar. Där är jag präglad av att ha en mor som var hysteriskt rädd för allt sådant, och som gärna la ut alldeles för mycket pengar på krämer och ansiktsbehandlingar. Jag tänker dock som @tanten här, hellre lägga pengarna på kläder som är smickrande för min kroppsform än att lägga dem på dyr hudvård (plus att jag tycker hudvård är rätt trist). Jag har en bekymmersrynka i pannan, men åas har jag skrattrynkor runt ögonen. På det hela taget ser jag ut att ha skrattat mer än jag rynkat pannan, och det känns okej så :)

Jag hoppas dock att jag kan vara tryggare med min kommande gråhårighet än min mor var. Hon färgade håret mörkbrunt långt över åttioårsåldern, och jag tyckte alltid det såg så väldigt hårt och trist ut på henne.
 
Har fått några framträdande rynkor.
lika mycket positivt som negativt. Men frågan är hur ska jag förhålla mig till dessa? Mellan ögonbrynen och några pytte kråksparkar. Vilket är ett säkert ålderstecken. Jag jublar samtidigt som jag tänker vad gör ni där?? Ni är inte jag.
Åh ja...
Jag gillar dom inte. Ibland vill jag trycka Botox och fillers. Hade resultatet varit mer långvarig hade jag nog gjort det.
Tänker också att man kommer inte undan och det kanske är bra att typ få acceptera en bit förfall i taget.
Men jag har gått från att inte märka dom till att haja till när jag ser mig själv på tre år. För tre år sen visste jag liksom inte vad jag skulle vilja göra- vilka som var värst...
 
Jag är inte speciellt bekymrad, även om jag tycker att det är lite orättvist att jag har både rynkor och finnar - jag tycker att ansiktet borde tvingas välja - är jag tonåring eller gammal?!
Den mellan ögonen är jag helt övertygad om är jobbrelaterad, jag tllbringar alldeles för mycket tid med att se bekymrad ut!
 
Jag är inte speciellt bekymrad, även om jag tycker att det är lite orättvist att jag har både rynkor och finnar - jag tycker att ansiktet borde tvingas välja - är jag tonåring eller gammal?!
Den mellan ögonen är jag helt övertygad om är jobbrelaterad, jag tllbringar alldeles för mycket tid med att se bekymrad ut!
Gillar för att det låter väldigt bekant.
 
Jag är helt ok med rynkor (inte för att jag har speciellt många, lite fina skrattrynkor och nån som knappt är synbar i pannan), och tror inte grått hår kommer bekymra mig heller.
Däremot har jag tappat lite volym i ansiktet, vilket resulterat i djupa tårdiken på redan blek och tunn hy. Jag ser sjuk ut. Och jag står inte ut. :arghh: Jag hade nog kunnat intala mig att det bara sitter i huvudet om det inte vore för att jag får kommentarer då och då om att jag ser trött ut (när jag inte är det... :cautious:).
Har faktiskt tid bokad för fillers, får se hur det känns och hur bra det funkar och om jag vantrivs så mycket att det fortsätter trumfa min snålhet.
 
Jag är så jäkla anti hela skönhetsindustrisnurren som bara blir värre och värre. Var och en väljer såklart själv men över min döda kropp att jag tänker fylla fickorna på någon som tycker att kvinnor som har passerat X år behöver fillers, botox, laser, whatever. Jag vill inte.
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 146
Senast: hollypolly
·
Relationer Behöver lite råd. Svaret är säkert självklart för dom som inte sitter mitt i det sas men för mig är det inte lika självklart. Jag är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 970
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 790
Senast: Sasse
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 192
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp