Ryttaren fick hatiska meddelanden efter hästens död

Anna Freskgårds häst Box Qutie dog efter VM i Tryon i somras. Efter hästens bortgång fick Freskgård motta flera hatiska meddelanden.
– De sa att jag var en fruktansvärd människa, att jag hade haft ihjäl min häst, att jag inte förtjänade att leva och liknande saker, säger Freskgård till DN.
 
Jag såg en del på FB och vissa personer var helt rabiata och kunde inte ta in att de hade tolkat eller uppfattat något fel utan fortsatte att driva sin linje. Ibland är det svårt att förstå varför vissa har så stora behov av att skrika ut sitt hat och kränka andra människor på sociala medier.
 
Senast ändrad:
Det har blivit en del av djurrättsrörelsen, särskilt från ett håll drivs det just nu en riktigt ful kampanj emot ALLT utnyttjande av häst, tex alla ridning.
Det är otroligt skrämmande att vuxna människor, så fort de kan gömma sig bakom någonting, antingen det är en dataskärm, eller om det är en maskeringIRL, mordhotar, kör med rena smutskastningskampanjen mm. Hur kan vuxna människor bli så fruktansvärt elaka, dömande, och maniskt hatiska?
 
Det har blivit en del av djurrättsrörelsen, särskilt från ett håll drivs det just nu en riktigt ful kampanj emot ALLT utnyttjande av häst, tex alla ridning.
Det är otroligt skrämmande att vuxna människor, så fort de kan gömma sig bakom någonting, antingen det är en dataskärm, eller om det är en maskeringIRL, mordhotar, kör med rena smutskastningskampanjen mm. Hur kan vuxna människor bli så fruktansvärt elaka, dömande, och maniskt hatiska?

Tycker inte det är isolerat till något visst håll alls utan sociala media allmänt, oavsett ämne så inbjuder det för väldigt många att uttrycka sina åsikter på ett sätt som blir extremt .
 
Tycker inte det är isolerat till något visst håll alls utan sociala media allmänt, oavsett ämne så inbjuder det för väldigt många att uttrycka sina åsikter på ett sätt som blir extremt .
det håller jag med om, men just när det kommer till djur och djurs hållande av olika anledningar så är det ganska tydligt numera tyvärr var de största hatarna befinner sig på för kant.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 455
Senast: Masse
·
  • Artikel
Hästnyheter Anna Freskgårds fälttävlanshäst Box Qutie dog efter en skada på VM-terrängritten. Nu berättar hon för DN om hatet hon fick ta emot mitt...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Landslagsryttarinnan Anna Freskgård tvingades avliva sin VM-häst Box Qutie efter en skada. För Dagens Nyheter berättar hon om hatet som...
Svar
0
· Visningar
293
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Anna Freskgårds fälttävlanshäst Box Qutie dog efter en skada under VM i USA. Detta ledde till en hel del hot och hat.
Svar
0
· Visningar
316
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varför finns Israel?
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp