Ryttarlicens!

A

aaa

Ska tävla i början av april. Har aldrig löst ryttarlicens tidigare och undrar nu hur jag skall göra om min licens inte hinner komma tills tävlingen. På anmälan kan jag inte skriva in någont licensnummer, gör det ngt? Kan jag använda "lappen" på tävlingen?
 
Sv: Ryttarlicens!

Ja, på tävlingen ska du ha med dig licensunderlaget tillsammans med kvittot på inbetalningen till SvRF.
 
Sv: Ryttarlicens!

om du löser licensen nu så kommer du garanterat att få den före april
 
Sv: Ryttarlicens!

förmodligen kommer du hinna få din licens innan du ska tävla, annars använder du "lappen" med kvittot påklistrat på baksidan.
Hade du licens förra året??? Isåfall har du samma nummer som du hade då fortfarande...
 
Sv: Ryttarlicens!

fast man måste ändå skicka in ett nytt licensunderlag även om man tänker tävla för samma klubb
 
Sv: Ryttarlicens!

jojo det är väl klart, men jag menade att då kunde hon skriva nr på anmälan även om hon inte hade fått licensbrickan än. Men såklart måste hon ju skicka in licensunderlag och betalning!!
 
Sv: Ryttarlicens!

men på den lappen står väl inget nummer?
aja anmäler man sig per brev är det ju inga problem för då kan man ju bara skriva interim där numret ska stå. de e värre om man anmäler på internet för på vissa ställen går det inte om man inte har licnr.....
 
Sv: Ryttarlicens!

nej men jag menade nummret från licensbrickan föregående år, eftersom man numera tävlar på samma nummer hela tiden. Vilket jag för övrigt tycker var ett genidrag av förbundet....! :)
 
Sv: Ryttarlicens!

då förstår jag va du menar.....men aaa som startade tråden hade aldrig löst licens förut så de va därför ja blev lite förvirrad....
å visst var de ett genidrag från förbundet...........men nåt ska man väl få för det höga licenspriset.........
 
Sv: Ryttarlicens!

aha...råkade missa den meningen.... :o
jo precis, det är ju inte billigt direkt.... inte undra på att folk stannar kvar på lokaltävlingar fast de egentligen kanske borde gå upp...
 
Sv: Ryttarlicens!

Det som är hutlöst är att det tidigare visserligen var dyrt men nu ser jag på ridsportförbundets hemsida att det är ännu dyrare i år... :(

Nu kostar lokallicens 165 och seniorlicens 825 (vilket är en höjning med 10% mot förra året). De är alltså bara ca 500 kr dyrare att tävla på landslagsnivå (kostar drygt 1300) som att rida en regional tävling, men 660 kr dyrare att rida regionalt jämfört med lokalt...

/Camilla
 
Sv: Ryttarlicens!

jaaa, det enda som händer då är att ekipage som ligger där på gränsen mellan lokal och regional och egentligen borde gå upp, istället stannar kvar på lokal, och det blir jättesvårt för de mindre rutinerade ryttarna att hävda sig...
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 058
Senast: Jeps
·
Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 197
Senast: Teilani
·
Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
18 960
Senast: Stefffie
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 977
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp