Bukefalos 28 år!

S*Alegni's Europé - kanske nystart...

IngelaH

Trådstartare
Eftersom det är ett kattigt (motsvarande gnäggigt) inlägg, så lade jag det under prefix övrigt. Hör det hemma under avel/ras, så är det bara att flytta...

Borde säkert hålla tyst, men DET så svårt när det bubblar... Hittade Yamasee cattery på facebook och eftersom jag finns inblandad där både för att de hade pappan till min kull och för att de använde min avelshane från den kullen att para en hona med, så gick jag med i deras "grupp". Det gick ganska fort, så var det flera som tjoade att det var kul att se mig igen och att jag behövdes. Jag lade in mina 15-20 år gamla kattbilder och berättade historien och då påminde Yamasee mig om att de är skyldiga mig en "svartsköldpadd" hona... :) De planerar kull i jan/feb 2015 där det förhoppningsvis kommer finnas EUR f/g.

En annan européuppfödare tjoade upp mig och sa att det var min avelshane som var starten på hennes uppfödning, där kull 37 är på gång nu.

Jisses, vad spännande, att kanske eventuellt förhoppningsvis bli med katt igen och eventuellt kunna ge sig ut på vägarna!

ch Tessie, 870325 - 1992, EUR f novisgodkänd

309092_10150337260787620_950695417_n.jpg


ch s*Alegni's Afrodite 901017 - 2002-12-13, EUR a

309631_10150337260352620_19905325_n.jpg


ch s*Alegni's Amadeus, 901017 - 2008-04, EUR d 24

303863_10150337260272620_33204442_n.jpg
 
Jo, får bara hoppas att ekonomin håller sig på rätt sida inkasso- och kronofogden...

Då det inte är gratis att vara djurägare, oavsett, som många tror. Jag ska börja forska om försäkringsbolag o annat, så fort jag kan. Det lutar iofs åt Agria... eftersom jag har både fordons- och hemförsäkring hos Länsförsäkringar och därmed har rabatt. Men det kan ju löna sig att kolla hur det är med självrisk och vad som ingår också.

Och att det verkligen blir av att bli kattägare, men nu känner jag att jag väntat länge... o katt ska jag väl orka med att ha. Och trevligt med så stor lägenhet som jag har numera, med uteplats.
 
Jo, får bara hoppas att ekonomin håller sig på rätt sida inkasso- och kronofogden...

Då det inte är gratis att vara djurägare, oavsett, som många tror. Jag ska börja forska om försäkringsbolag o annat, så fort jag kan. Det lutar iofs åt Agria... eftersom jag har både fordons- och hemförsäkring hos Länsförsäkringar och därmed har rabatt. Men det kan ju löna sig att kolla hur det är med självrisk och vad som ingår också.

Och att det verkligen blir av att bli kattägare, men nu känner jag att jag väntat länge... o katt ska jag väl orka med att ha. Och trevligt med så stor lägenhet som jag har numera, med uteplats.

Kolla med Optimal annars. För Bonnie kostar det 1347 /år istället för Agrias 2400 (!!)
50.000 vetvård, 8000 liv. Skillnaden är mest självrisken som är 1900+25%, men å andra sidan är självriskperioden 365 dgr.
 
Eftersom det här är så långt fram i tid nu, kommer jag antagligen älta o vela länge än, innan jag äsger tvärtack ja. Då det oftast är ett 18-20 års livsåtagande.

Ska väga upp plus och minussidor.

Har redan fått minus från mor o far som avråder mig å det bestämdaste. De kan inte hjälpa till med kattpassning, då de har hund... som jag hjälper till med annars.. :p
 
Varning från hundägare som bytt till Optimal. Väldigt många har fått omotiverade och faktiskt oskäliga höjningar från ett år till ett annat (alltså för friska hundar som inte använt försäkringen). Upp till 80% för vissa.

Optimal är nya på marknaden. Det är inte omöjligt att de har legat lägre i pris som en del av sin marknadsföring för att knyta till sig kunder. Och så höjer man när kundunderlaget börjar stabiliseras.
 
Varning från hundägare som bytt till Optimal. Väldigt många har fått omotiverade och faktiskt oskäliga höjningar från ett år till ett annat (alltså för friska hundar som inte använt försäkringen). Upp till 80% för vissa.

Optimal är nya på marknaden. Det är inte omöjligt att de har legat lägre i pris som en del av sin marknadsföring för att knyta till sig kunder. Och så höjer man när kundunderlaget börjar stabiliseras.

Höjningar är ju alltid en risk, Agria höjde rätt saftigt från ett år till nästa också.
 
Säker på att det var utan motivering? Och rör det sig månne om en bulldog-ras?

Ja, det var utan motivering och jag vet inte vilken ras det gällde. Sedan har jag lite svårt att tro att det inom en ras från ett år till ett annat skulle kunna hända så väldigt mycket att försäkringsbolaget känner sig tvingade att höja premien så mycket.
 
Ja, det var utan motivering och jag vet inte vilken ras det gällde. Sedan har jag lite svårt att tro att det inom en ras från ett år till ett annat skulle kunna hända så väldigt mycket att försäkringsbolaget känner sig tvingade att höja premien så mycket.

Snarare att dom tyckte att dom lagt sig för lågt från början. I vilket fall har Optimal precis blivit "uppköpta" av Moderna försäkringar, så nu är dom inte annorlunda på något vis.
 
Snarare att dom tyckte att dom lagt sig för lågt från början. I vilket fall har Optimal precis blivit "uppköpta" av Moderna försäkringar, så nu är dom inte annorlunda på något vis.

Precis, man har lagt sig lågt för att locka till sig kunder. Har de lagt sig lågt pga. okunskap är det nog inget vidare försäkringsbolag bara ur den synvinkeln.
 
Precis, man har lagt sig lågt för att locka till sig kunder. Har de lagt sig lågt pga. okunskap är det nog inget vidare försäkringsbolag bara ur den synvinkeln.

Fast det handlar tydligen bara om en hundras, jag blir inte så lockad av att en hundras får betala för lågt?
 
Jag har Folksam till mina katter (och allt annat som är försäkrat hemma) och fick en räkning nu där de höjt 200 kr per år, inte så mycket - men det fanns ingen förklaring till varför de höjt heller...
Annars är jag nöjd med Folksam kan jag säga! Vi har ju olycksfallsförsäkringar, alla bilar, huset och alla katter försäkrat där så det ger en del rabatt. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp