Bukefalos 28 år!

S-stång + bridong?

SnigelEffekt

Trådstartare
Kan man kombinera en s-stång och en bridong? Pållen och jag red på kandar ett tag, dock inte för tillfället. Men jag är på jakt efter en stång. Jag vill ha en som har balansen framåt och har sett att en del s-stänger har de till skillnad från den "vanliga" stången. Vet att man kan kombinera de med kapson, men kandar funkar bättre för oss.......
 
Sv: S-stång + bridong?

jag fått veta att man inte kan kombinera s-stång med bridong :confused: men någon som vet mer får gärna bekräfta eller dementera... :)
 
Sv: S-stång + bridong?

det beror väl på... Anledningen varför det INTE skulle gå skulle möjligtvis vara ifall de trasslar in sig?
Det beror väl helt enkelt på skänklarnas utformning samt hur bridongens ringar ser ut?
 
Sv: S-stång + bridong?

Det är väl bara att prova? Antingen puttar skänklarna till bridongen, elelr så gör de inte det. Det där är nog ganska individuellt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 729
Senast: Juli0a
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 384
Senast: geting
·
Hästhantering Som man kan se på mitt namn rider jag på ridskola. Senaste månaden har jag märkt att hästarna är inte hanterade på ett så bra sätt där...
Svar
6
· Visningar
1 809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp