Bukefalos 28 år!

lottis.h

Trådstartare
Märkte denna lilla svullnad, säkert som hästen slagit I hoppas jag. Eller vad tror ni?
IMG_20230903_182844_972.jpg
 
Jag har lite svårt att se på bilden vad du syftar på är svullnaden faktiskt.
Kan behöva bättre bild(er) ur annan vinkel så mam ser storlwk och vad du menar.

Svullnader på benen kan vara mönga saker. Till exempel ödem efter bett eller stick av tilö exempel insekter elller taggbuskar, gallor överben efter slag och sen- eller ligamentskador.

Haltar hästen? Känner du värme? Är svullnaden hård elr mjuk?
 
Jag har lite svårt att se på bilden vad du syftar på är svullnaden faktiskt.
Kan behöva bättre bild(er) ur annan vinkel så mam ser storlwk och vad du menar.

Svullnader på benen kan vara mönga saker. Till exempel ödem efter bett eller stick av tilö exempel insekter elller taggbuskar, gallor överben efter slag och sen- eller ligamentskador.

Haltar hästen? Känner du värme? Är svullnaden hård elr mjuk?
Ja hästen har problem med vänster bak och är oftast stel och lite små halt jag syftar på om det är spatt? Det är på insidan av hasen.
Som en bula, hård
 
Är hästen lite småhalt bör den ju utredas och bli frisk innan den tränas eller rids. Däremot är det ju i allmänhet inget akutfall. Så boka tid hos veterinär för utredning av hältan så kan de kika på svullnaden samtidigt, om svullnaden är kvar då.
 

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
820
Senast: Fibusen
·
Hästvård min häst hade en svullnad som vi upptäckte för ett par veckor sedan och bestämde oss för att kolla upp. Det visade sig vara ett trauma...
Svar
7
· Visningar
533
Senast: NOC14
·
Hästvård Nojja är bara förnamnet, testar att slänga iväg en tråd här för att försöka bli lite klokare 🙈 Herr häst hade hagrejs idag på...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
775
Senast: Fazeem
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp