Så är det

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här människan verkade lite vettigare... Hon tyckte det var jättekonstigt att jag ska söka heltidsjobb när jag bevisligen har 50 procent sjukersättning sedan 1999. Och hon förstår hur mitt självförtroende sjunker timme för timme, varje gång jag då får svar på mina jobbsökningar med vändande post att de söker heltidsanställda, när jag ärlig som jag är, skriver att jag enbart kan jobba 50 %...

Hon insåg ganska snart att jag inte behöver djuplodande arbetsprövning, utan hon ska se om hon kan diskutera med N om arbetsprövning a la "arbetsträning", efter vad jag förstod.

Och hon höll också med om att jag blivit väldigt illa behandlad från början och ska se över det här med oktober, då jag inte fått tillräckligt med information om vad som krävdes av mig och att hon ska försöka få fram A-kassa även därifrån... när det väl kommer igång.

Men det är så här det är. Vi arbetslösa ska själva gå in på hemsidan första dagen och läsa oss till vad vi ska göra, arbetsförmedlingen har inga skyldigheter att informera oss om någonting, förrän de ringer två månader senare och kräver än det ena och än det andra och skäller ut en för att man inte gjort vad man ska...
 
Senast ändrad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Byråkratiska regler och riktlinjer, grundade på politiska beslut och lagar fastställda av riksdag och regering, är svårt att förstå sig...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Man kunde ju tycka att en månad på Teneriffa skulle hålla humör o glädje uppe ett tag åtminstone, men det gick fort åt Hälsingland med...
Svar
1
· Visningar
365
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Arbetsterapeut på Arbetsförmedlingen ringer mig i morgon kl 10, för mitt livs historia eller nåt på 60 minuter. Hon ringde mig en...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp