Så dålig dag och vill inte ens försöka

Idag har varit en väldigt jobbig dag. Och jag vet inte hur jag ska göra för jag orkar liksom inte hålla på kämpa HELA tiden men jag får inte säga det. Eller får väl SÄGA men det är ingen som lyssnar.
Så idag har mått skit dåligt redan från jag vaknade. Så ENDA jag har viljat är att få vara ifred men nej det får jag inte. Utan då ska dom hålla på försöka prata och få mig att välja nåt att göra på permison och tjatar hela tiden. Och har inte klarat en enda måltid idag som jag ändå brukar nu. Men idag har det inte gått och monstret har varit jätte arg och jätte stark. Och jag vill inte ens försöka. Så nu är jag fortfarande efter och måste dricka mer näringsdryck idag och det är äckligt och onödigt och jag vill bara inte. Men såklart slipper jag ändå inte.
Och förutom det så vet jag att jag har varit jätte jobbig idag och bråkat med typ alla som har försökt prata. Men blir såå trött på att dom inte fattar nånting och inte låter mig vara ifred alls.
Och en till sak att helt plötsligt så saknar jag ponnysarna sååå mycket som jag inte har gjort alls. Och hundarna också och bara vara med dom. Men vill ändå inte träffa varken ponnysarna eller hundarna för då blir det också bara värre plus att jag inte vill smitta dom med mitt humör så dom också mår dåligt. Så ändå bättre för dom att slippa mig.
Plus att alla andra börjar skolan idag eller på onsdag. Lite olika på olika skolor och klasser och så. Men ja min klass börjar på onsdag iallafall så vet att dom kommer prata om mig och var jag är och sånt. Så då kommer väl säkert alla tycka att jag är jätte konstig och knäpp.
Så ja allt är jätte jobbigt idag och har jätte mycket jobbiga tankar och sånt. Och är sååå trött på exakt ALLT och enda känslorna jag har är att jag ibland blir jätte ledsen och ibland jätte arg och sen är det bara helt tomt som att jag inte känner nånting alls. Och det är också jobbigt fast på ett annat sätt. Men ändå hellre det tomma än typ panik gråt eller att jag inte kan låta bli att vara jätte dum mot alla. Men fattar inte ens varför dom försöker. Dom borde vara så trötta på mig så dom borde tycka det var skönt om jag bara låg i sängen och var tyst hela dagen så dom kunde slippa mig. För till och med jag vill slippa mig så fattar ju att dom skulle tycka det var skönt. Men dom tjatar väl för dom måste.
 

Jag får panik på dethär och finns INGENTING jag kan göra. Så MÅSTE sluta tänka på att jag inte kan det men jag fastnar typ i det så får jag mer och mer panik och då kan jag ännu mindre INTE tänka på att jag inte kan göra nåt liksom. Så är jag jätte jobbig mot alla för jag typ vill att nån ska bli arg men inte ens det går. Så jag VEET att jag är jätte elak mot min pappa men bryr mig typ inte för jag vill att han ska bli arg på mig. Eller mamma eller NÅN men det går inte ens så får bara panik på ALLT
 
Kan du göra mind maps i ett häfte eller något, där du skriver ner alla tankar som kommer när du känner så här? Varje tanke blir ett eget litet moln i tankekartan/mind mapen
 
Kan du göra mind maps i ett häfte eller något, där du skriver ner alla tankar som kommer när du känner så här? Varje tanke blir ett eget litet moln i tankekartan/mind mapen
Jag vet inte vad jag tänker eller alltså kan inte typ fånga tankarna så kan inte skriva ner dom
 
Om du börjar med att skriva ett större moln: ARG. Och så ritar du två mindre moln, i det ena skriver du pappa och i det andra skriver du mamma.
Rita streck mellan det stora molnet och de små.
Vilka andra tankar kommer om du tänker på att du är arg?
Kanske ett moln där du skriver sköterskan?
Ett moln där det står anoreximonstret?

Titta sedan på alla molnen och fundera. Vilka andra moln passar in? Dvs. vilka ord, halvfärdiga tankar kommer till dig när du ser de här molnen?
 
Jag brukar ibland rita tankekartor när jag inte riktigt kommer nån vart med tankarna. Hade en lärare i skolan som lärde oss att det är en bra metod att strukturera/sortera kaos och komma nån vart när tankarna bara snurrar.

Jag tycker det hjälper att bara skriva ord och rita moln, och se var man hamnar när man skriver ner det som kommer.
 
Jag får panik på dethär och finns INGENTING jag kan göra. Så MÅSTE sluta tänka på att jag inte kan det men jag fastnar typ i det så får jag mer och mer panik och då kan jag ännu mindre INTE tänka på att jag inte kan göra nåt liksom. Så är jag jätte jobbig mot alla för jag typ vill att nån ska bli arg men inte ens det går. Så jag VEET att jag är jätte elak mot min pappa men bryr mig typ inte för jag vill att han ska bli arg på mig. Eller mamma eller NÅN men det går inte ens så får bara panik på ALLT
Kanske är du väldigt, väldigt trött? Kan du rita som det känns? Gör svarta streck eller ilskna svarta moln eller blixtar streckgubbar eller vad som faller dig in. Det behöver inte bli ett dugg fint eller nåt, det är ingenting någon behöver se. Bara skönt att pysa ut det på nåt sätt.
Vill du kan du prova sen att rita ringar. Små ringar, större ringar, stora ringar. Runda och fina.
 
Jag vet inte vad jag tänker eller alltså kan inte typ fånga tankarna så kan inte skriva ner dom

Jag tycker ändå du ska prata med läkaren om det här. Få lite verktyg att hantera stressen och ångesten. Det går inte att bli friskare och bättre utan att börja där. Även om det i första hand gäller att överleva (IVA-vistelsen)
 
Hej! Jag läser på Bukefalos, men skriver sällan. Jag vill bara skriva att jag känner oerhört mkt med dig ❤️
Jag önskar så att du ska få må bättre.

När jag var gravid med mina tvillingar blev jag ”instängd” 6 veckor på sjukhus eftersom det var risk att barnen skulle födas för tidigt. Jag fick knappt resa mig upp och alla mat bars in till mig, rullstol till toan (men där fuskade jag…). Jag mådde så fruktansvärt dåligt av detta!! Att jag som är van vid att vara jätteaktiv med mina hästar inte fick göra något alls, och beslut fattades över mitt huvud. Jag var arg på allt!! Rationella förklaringar från andra hjälpte föga. Jag mådde bara så dåligt. Då hade jag ändå inget monster att slåss med och jag hade dessutom ett slutdatum (förlossningen). Jag känner så för dig och förstår att situationen är fruktansvärd.
❤️❤️❤️❤️
 
Vad tycker du om korsord, sudoku och sånt? Det finns mängder av tidningar för båda sorterna och på alla möjliga nivåer.
(Sudoku kan du också ladda ner i din telefon.)
När det i övrigt gäller telefonen spelar jag gärna Quizkampen eller Cross Boss. Nonogram (japanskt sifferpussel) är jag också mycket förtjust i.
Du som gillar att sortera kanske kan organisera alla bilder i din telefon i olika album? (Hästar med olika underalbum, till exempel hästen Si eller hästen Så, Katter, Resor, Växter osv.)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
645
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 501
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Roliga bilder och memes om katter!
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp