Så duktig häst!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag skulle medishästen iväg för att löshoppa. När jag kom till stallet så stod hästen redan i transporten! Han hade bara klivit på. Några dagar tidigare hade de provat att lasta honom och den gången var han istadig och vägrade kliva på transporten. Men så bra att han var med på noterna idag.

Löshoppningen gick kanonbra! Ägaren vet inte om han löshoppat förut, men han tog sig an hinderserien som om han aldrig hade gjort annat. På slutet sänktes den sista oxern och den blev i stället betydligt längre än tidigare. Hästen tog sig över även detta på ett mycket bra sätt. Så hinderklok! Det var himla kul att se honom hoppa!

Sen skulle vi hem. Jag gick först en promenad med honom och sen skulle han in i transporten. Han stannade ett par gånger på lämmen, men klev sedan bara rakt in! Så duktig!!!

Så himla roligt att han lät sig lastas båda gångerna och att han hoppade så bra. :banana:
 
Senast ändrad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Coras star
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
  • Artikel
Dagbok Idag blev det ett besök hos @Tualma Jag hade lite ångest på vägen dit men det var ändå hanterbart. Bra jobbat liksom. Sen satt vi och...
Svar
19
· Visningar
1 355
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp