Så fruktansvärt stressad just nu

Islandshästryttare

Trådstartare
Har en sån extrem stress just. Flyttar den här veckan och jag fick covid förra veckan. Tack och lov milt så jag är nästan frisk igen men vi skulle haft folk som hjälpt oss i helgen som var med målning av ett rum och kört grejer vi är rädda om. Det blev ju inget nu och vi kan inte heller köra bil själva på grund av medicinska skäl så kan vi inte ha körkort. Har fått ta massa saker med buss vilket tar väldigt mycket tid.

Jag sover uruselt och har ont i magen. Hur gör man för att få ner stressen? Blir dessutom väldigt trött extremt fort just nu även om jag är symptomfri i övrigt. Har redan informerat flyttfirman om att vi kommer att behöva en del hjälp imorgon med gardiner, lampor och såna saker.
 
Går det inte att skjuta på flytten en vecka? I dessa tider känns det som att smittskyddet måste gå före. Alt att du håller dig undan hela flyttprocessen, hyr nån stuga eller vad du då kan ha för lösning. Och låter andra göra jobbet.
 
Går det inte att skjuta på flytten en vecka? I dessa tider känns det som att smittskyddet måste gå före. Alt att du håller dig undan hela flyttprocessen, hyr nån stuga eller vad du då kan ha för lösning. Och låter andra göra jobbet.

Tyvärr inte vi har bara kvar lägenheten till torsdag. Jag har varit helt symomfri sen i lördags så någon risk ser jag det inte som längre för andra.
 
Har en sån extrem stress just. Flyttar den här veckan och jag fick covid förra veckan. Tack och lov milt så jag är nästan frisk igen men vi skulle haft folk som hjälpt oss i helgen som var med målning av ett rum och kört grejer vi är rädda om. Det blev ju inget nu och vi kan inte heller köra bil själva på grund av medicinska skäl så kan vi inte ha körkort. Har fått ta massa saker med buss vilket tar väldigt mycket tid.

Jag sover uruselt och har ont i magen. Hur gör man för att få ner stressen? Blir dessutom väldigt trött extremt fort just nu även om jag är symptomfri i övrigt. Har redan informerat flyttfirman om att vi kommer att behöva en del hjälp imorgon med gardiner, lampor och såna saker.
Åker du buss då du är Covidsmittad??
 
För alla som läser i tråden och oroar sig över att jag eventuellt sprider smitta.

Jag väntade tills min tredje symomfria dag innan jag åkte buss.

Jag var symptomfri i lördags alltså bedömer jag och vården att det inte är någon risk för andra att genomföra flytten imorgon.

Nej flytten går inte att skjuta upp.
 
Kan ni ragga mer folk som hjälp? Om ni har råd, kan mer läggas på flyttfirman (packning)? Ta in städhjälp istället för att göra det själva. Skjut upp alla ev planer på renovering/målning i nya lägenheten. Fokusera på det absolut nödvändiga just nu: få över alla prylar och se till att ni har yta att sova på.

Sen kan man försöka fokusera på att det är endast denna vecka. Ni är av med gamla lägenheten på fredag. Därefter kan ni ta det hur lugnt som helst med att få ordning på nya stället.

Lycka till!
 
Vilken jobbig situation!!
Vill bara peppa dig att ta det så lugnt du kan, ta så mycket hjälp du kan. Många av de som får riktigt långa besvär av covid börjar må bättre - tar i lite för mycket och får bakslag. Kanske är det inte alls så för dig, men om kroppen bromsar så lyssna på den så mycket du bara kan!

Hoppas det löser sig med allt och att flyttfirman bara blir glada för lite extra jobb!
 
Tack för svaren @manda och @Araminta . Ja det har blivit en jättejobbig situation. Vi hade folk som skulle hjälpt oss i helgen men de fick vi ställa in eftersom jag inte varit symtomfri två dagar. Nu är det ingen som riktigt vågar träffa oss trots att jag varit symtomfri längre tid än vad vården säger att man ska vara symtomfri för att inte smitta. Jag klandrar dem inte för det absolut förstår jag det. Hade en snäll kompis som körde lite grejer åt oss utan att vi var med i bilen vilket jag var mycket tacksam för. Idag tog vi stor taxi till nya lägenheten med en del saker.

Vi har självklart skjutit upp alla planer på renovering i nya lägenheten.

Vi har redan tagit in en del extra hjälp från flyttfirman men tyvärr hade de begränsade möjligheter med så kort varsel. Har också varit svårt att hitta en annan firma som velat hjälpa till när man inte har flytten där och bara vill ha lite hjälp och haft begränsad ork att leta med. Har inte ens fått svar av alla vi mailat.
 
Lyckades genomföra flytten men helt klart till priset av både min och sambos hälsa. Jag var så trött igår kväll att jag satt på en stol och benen bara skakade okontrollerat. Var tack och lov en fantastiskt bra flyttfirma som vi fått rekommenderad. Behövde i princip bara peka på vad som behövde göras så var de helt självgående och gjorde flytten lugnt och metodiskt. Är helt färdig nu och ska försöka vila några dagar redan sovit flera timmar ikväll och ska gå och lägga mig igen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 094
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 329
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
7 755
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ställde mig på vågen häromdagen. ... (Tänk att en sådan liten handling kan få såna följder...) Det visade sig att jag hade gått upp...
2
Svar
29
· Visningar
4 995
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kön kattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp