Bukefalos 28 år!

Så ful i håret

Jag har inte längre råd att gå till frisören. Och jag klarar heller inte av att klippa mig själv. Jag hade antagligen inte brytt mig alltför mycket om det inte varit för att luggen numera är i vägen. Jag blir irriterad på den.

Och jag vet inte hur jag ska lösa det. Jag äger ingen scarf. Hårspännen funkar inte i mitt hår för de glider bara. Fult blir det också. Hårklämmor tycker jag inte funkar för att få undan luggen. Det enda jag kommer på är att börja bära keps. Men äsch, jag vill egentligen inte.
 

Använda diadem eller hårband? Finns billiga på typ dollarstore
Och låt sen håret bara växa.
Jag klipper mig Max en gång per år men oftast så går det några år mellan gångerna
Jag får kolla efter sånt nästa gång jag besöker Ica. I morgon ska jag ta passfoto så det får vara till dess.
 
Ica är rätt dyra på sånt tyvärr men då är förhoppningsvis kvaliteten lite bättre så kanske lönar sig ändå :)
Tror förresten det finns ett dollarstore på vägen till polisen i morgon. Jag har aldrig varit där. Är ju egentligen aldrig i stan men just nu far jag som en skottspole till och från stan.
 
Tror förresten det finns ett dollarstore på vägen till polisen i morgon. Jag har aldrig varit där. Är ju egentligen aldrig i stan men just nu far jag som en skottspole till och från stan.
Passa på om du hinner/orkar att gå inom. Dom har en hel del bra grejer till bra pris :)
 
Jag har jämt keps. Älskar det! Den skyddar mig mot solen och lysrören.

Carin Wester har skitsnygga kepsar i år, finns på Åhlens.
 
Hur sätter man ens klämmor för att det ska se snyggt ut?

Vill ha hår med volym. Inte tillplattat.

Jag har jämt keps. Älskar det! Den skyddar mig mot solen och lysrören.

Carin Wester har skitsnygga kepsar i år, finns på Åhlens.
Jag har inget Åhlens här. Och tänker inte köpa någon keps. Tar en befintlig i så fall.

Men håret blir så platt i keps. Det blir också svettigt och otrevligt. Jag känner mig då också verkligen jätteful om jag skulle ta av mig kepsen. Jag vill faktiskt kunna känna mig någorlunda snygg även när jag är ensam.
 
Vad använder du för hårnålar, antar den "vanliga" typen, som på bilden. Hade också problem med att dom glider av till jag fick lära mig att sätta dom i kryss. En uppåt och en nedåt i håret för att låsa fast det. Jag måste hålla upp och ihop en del hår, sätta en nål på skrå uppåt och sedan en underifrån som går åt andra hållet så nålarna bildar ett kryss. Då håller det bra.

Screenshot_20240512-170847~2.png
 
Vad använder du för hårnålar, antar den "vanliga" typen, som på bilden. Hade också problem med att dom glider av till jag fick lära mig att sätta dom i kryss. En uppåt och en nedåt i håret för att låsa fast det. Jag måste hålla upp och ihop en del hår, sätta en nål på skrå uppåt och sedan en underifrån som går åt andra hållet så nålarna bildar ett kryss. Då håller det bra.

Visa bifogad fil 145156
Jo, det är såna jag har.

Även om jag sätter de i kryss så vet jag inte hur jag ska få det att se snyggt ut. Vill inte platta till håret.
 
Men hur använder man dem? Tjejen på bilden har ju en sjukt jobbig lugg och det är sånt jag inte står ut med även om det är snyggt.

Alltså, hur sätter man upp luggen snyggt?
Har du kort lugg som du vill få upp från pannan eller en längre lugg som typ är draperad med på sidan? Om du har längre, hade jag tvinnar ihop luggen med längre hår och typ fäst på sidan av huvudet.
 
Har du kort lugg som du vill få upp från pannan eller en längre lugg som typ är draperad med på sidan? Om du har längre, hade jag tvinnar ihop luggen med längre hår och typ fäst på sidan av huvudet.
Kort lugg är ju inte i vägen? Det är lång lugg jag har för att jag inte har råd att klippa mig.
 
Jag tycker det kan bli ganska fint om man typ tar en del hår, som en slinga framme vid pannan och tvinnar runt en del innan man fäster med nålar.
Jag fick lite hopp här och gick för att prova. Tyvärr blev det inte det minsta bra på mig. Är säkert snyggt på andra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
43 893
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp